18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    NNicholas

Video camera vergelijkingen. Canon Vs. Sony

Hallo,
    Ik ga een video camera kopen en ik ben op deze 2 gestuit. ZE zijn ongeveer hetzelfede en in de winkel dat ik ze ga kopen kosten ze evenveel dus ik vraag jullie advies.
    Er zijn veel overeenkomsten maar ik weet niet goed naar wat ik moet kijken bij de verschillen.

Canon HV30

Sony HDR-HC9E

Misschien hebben jullie ervaring met de camera’s of weten jullie er gewoon wat van.
    De minste informatie kan mij al helpen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    1984

Indien je van plan bent de nieuwe Macbook te kopen dan zijn beide camera’s niet ideaal omdat ze zover ik zo vlug zag beschikken over i.Link ( FireWire )

Bijdrager
    NNicholas

Nee ik heb een de eerste iMac Intel (wit) en die heeft FireWire.

Bijdrager
    jeroentje

kijk eens rond op Vimeo.com

Bijdrager
    iJan

Ik heb al enkele maanden die Sony: TOP!

Bijdrager
    E.Rhijnsburger

FireWire maakt qua snelheid haast geen verschil met USB2. Heb zelf Sony HCR-SR11e en die bevalt uitstekend ook de fotofunctie (heb eigenlijk geen digitale compact-camera meer nodig). Lens is goed van kwaliteit. Sluit naadloos aan op de Mac.

Bijdrager
    Macvideo

HV30. Fantastische camera. Zeer goede ervaringen mee. Verkozen tot camera van het jaar 2008. Opvolger van de HV20 (in vele testen de beste camera ooit. 24P cinemamodus.

Bijdrager
    sven-
    ”E.Rhijnsburger”

FireWire maakt qua snelheid haast geen verschil met USB2.

Ik zou eerst eens wat lezen op dit forum voordat je zo’n uitspraak doet. Er is genoeg geschreven over het wel degelijk aanwezige verschil tussen FW400 en USB2.0

Los daarvan is FW800 sowieso sneller dan USB2.0

Bijdrager
    Hengheng

Inderdaad, zo gebruikt FireWire geen processorkracht en usb wel.

Bijdrager
    utah62

Ken je de Canon HF10 al?

Bijdrager
    NNicholas

Ja maar die kost meer, het gaat echt over de 2 camera’s van mijn openingsbericht.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb voor dezelfde keus gestaan dit voorjaar. Uiteindelijk voor de Canon gekozen, omdat die in mijn optiek een net iets mooier beeld oplevert dan de SOny. En qua video-formaten heb je met de Canon meer keus.

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“
    ”E.Rhijnsburger”

FireWire maakt qua snelheid haast geen verschil met USB2.

Ik zou eerst eens wat lezen op dit forum voordat je zo’n uitspraak doet. Er is genoeg geschreven over het wel degelijk aanwezige verschil tussen FW400 en USB2.0

De nieuwe MacBooks (Pro) schijnen wel een flink verbeterde USB2.0 performance te hebben. Benieuwd wat Apple hier nou precies aan gedaan heeft.
    Ik zou deze benchmark overigens wel eens door een OMT-forum bezoeker in het bezit van zo’n nieuwe MacBook (Pro) uitgevoerd zien worden. Via USB2.0 met 30MB/s schrijven, haal je dat echt?

On topic: als ik moest kiezen, dan koos ik voor de Canon HV30.

Bijdrager
    mark-a-mac
    ”Pieterr”

De nieuwe MacBooks (Pro) schijnen wel een flink verbeterde USB2.0 performance te hebben. Benieuwd wat Apple hier nou precies aan gedaan heeft.
    Ik zou deze benchmark overigens wel eens door een OMT-forum bezoeker in het bezit van zo’n nieuwe MacBook (Pro) uitgevoerd zien worden. Via USB2.0 met 30MB/s schrijven, haal je dat echt?

On topic: als ik moest kiezen, dan koos ik voor de Canon HV30.

Nou vind ik de USB-performance van wat oudere Macs vaak vrij beroerd, in vergelijking tot een vrij recente XP-desktop en de Vista-laptop waarop ik nu typ…

Bijdrager
    Barabas2005

Nu was ik toch al van plan dit eens te testen, dus zie alhier de resultaten:

Snelheden van een 3.5″ HD aangesloten op de USB van mijn MacBook Pro 17″ (C2D):

En dan de snelheden van dezelfde drive op mijn nieuwe MacBook Pro 15″ (Unibody):

Dat is toch een aanzienlijke verbetering!

Bijdrager
    Pieterr
    ”Barabas2005″

Nu was ik toch al van plan dit eens te testen, dus zie alhier de resultaten:
    Snelheden van een 3.5″ HD aangesloten op de USB van mijn MacBook Pro 17″ (C2D):
    En dan de snelheden van dezelfde drive op mijn nieuwe MacBook Pro 15″ (Unibody):
    Dat is toch een aanzienlijke verbetering!

Bedankt! Dus die 30MB/s schrijven klopt dus. Interessant.

Kun je ook nog op je oude MBP dezelfde test draaien maar dan voor een Firewire schijf (als je die hebt)?

Bijdrager
    Barabas2005

Phew, dat word een wat grotere klus;) ! Ik zal vanavond mijn LaCie even testen op de oude en nieuwe MBP. Deze Lacie kan ik aansluiten op USB, FW400 en FW800.

Edit: mijn excuus … de LaCie drive heeft klaarblijkelijk een probleem met de voeding. Als ik het op firewire aansluit werkt het zonder problemen, op USB echter niet (de drives starten op, maar daarna gaat het lampje knipperen en wordt de drive niet herkent).

Dit gebeurt zowel op mijn oude als nieuwe MBP.

Bijdrager
    Pieterr

Nog meer over USB2 in de nieuwe MacBooks bij Barefeats:
    STORAGE INTERFACE SHOOTOUT: USB2 vs FW400 vs FW800 vs SATA on the ‘late 2008’ MacBook Pro 2.8GHz

USB 2.0 IS TRULY FASTER — BUT STILL NOT QUITE AS FAST AS FIREWIRE 400
    Up until now, every time we tested a USB 2.0 storage device on a Mac, the transfer rate was about half that of FireWire 400 even though it had a higher theoretical speed rating (480Mbit/s). Though it’s still not quite as fast as FireWire 400, it’s close enough to explain why Apple did away with the FW400 port on all new MacBooks and MacBook Pros.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.