10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    colbas

Video branden na upgrade naar Maverick lukt niet meer

Ik werk met OSX Lion op Imac
    Na upgrade naar Maverick zie ik geen venster meer DEEL in Imovie om zo een project te exporteren naar IDVD.
    Na het maken van een bestand kan ik hem wel branden maar kan de film niet afspelen met een DVD speler.
    Dus niet te bekijken op TV wat wel de bedoeling is.
    Alvast bedankt
    Colbas

Bijdrager
    fred44nl

ik ken iMovie eigenlijk niet, maar Deel staat er bij mij wel:)

Bijdrager
    Beech

Koop een Apple TV en deel met iTunes.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt in iMovie 10 inderdaad niet direct meer delen naar iDVD. Je kunt wel een fillm exporteren (“delen”) en als MP4 bestand opslaan. Zo’n MP4 bestand kun je op een USB stick zetten, en die in je TV stoppen als je TV een USB ingang heeft.

Mocht dat niet werken, dan kun je in iDVD via “OneStep DVD” een DVD maken van dat MP4 bestand.

http://support.apple.com/kb/PH5524?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    colbas

Apple TV lijkt wel interessant voor mijzelf en ik ga er dan ook eens over nadenken.maar ik ben 72 jaar, dus als ik een film van b.v. een reis met vrienden wil delen moet dat via DVDs want de meeste beschikken slechts over een DVD speler.
    Ik probeerde via “onestep dvd” maar kreeg dan een bericht dat alvast goed is voor een volgende vraag.
    Hoe krijg ik een printscreen in een bericht op OMT.
    Zo gauw ik weet hoe een printscreen toe te voegen volgt het bericht in verband met “onestep dvd”
    Iedereen alvast hartelijk bedankt
    colbas

Bijdrager
    fred44nl

een afbeelding plaatsen gaat als volgt:
    – klik op Img, net boven het bericht.
    – in de pop-up die dan verschijnt, klik je op browse
    – manouvreer naar de afbeelding die je wilt plaaten, en dubbel-klik daarop
    – WACHT tot het veld naast Img wordt gevuld (= is belangrijk)
    – klik op Voeg Toe.

nu staat er een link naar de afbeelding in het bericht.
    controleer of er vooraan staat.
    zonodig corrigeer je dat:)

Bijdrager
    colbas

Heb alle hierboven vermelde oplossingen (uitgezonderd Apple TV) geprobeerd maar ze werken niet.
    Is het mogelijk om een vorige versie van Imovie terug op de Pc te zetten, dan zou natuurlijk alles opgelost zijn want voor Maverick werkte het perfect.

Bijdrager
    TheBigZ
    colbas op 21 februari 2014

Ik probeerde via “onestep dvd” maar kreeg dan een bericht dat alvast goed is voor een volgende vraag.

Als je niet vertelt waar het mis gaat met “OneStep DVD” is het ook lastig om je te helpen.
    Ik heb zelf in het verleden meermaals DVDs gebrand met “OneStep DVD”.

Bijdrager
    TheBigZ

Is het mogelijk om een vorige versie van iMovie terug op de Mac te zetten?

Die staat nog op je Mac als het goed is, in de map Programma’s in een mapje “iMovie 9.0.9”.

Bijdrager
    colbas

Hartelijk bedankt, ik ben gered;
    De map staat inderdaad nog bij de programma’s, heb het dadelijk geprobeerd en mijn film staat nu op een dvd die afspeelbaar is op TV.
    Ik had al een trial versie van Wondershare DVD creator op de pc gezet en die werkte ook onder Maverick
    Ik vind iMovie 9.0.9. wel gebruiksvriendelijker, ga in de toekomst nog eens nadenken. De laatste versie bied wel meer mogelijkheden maar ik ben 72 jaar en teveel nieuwe dingen vragen toch wat tijd om er vlot mee om te gaan.
    Mijn filmen maken lukt me tot nu toe zeer goed muziek, tekst, en voice over is geen probleem; maar de achtergrond van de PC is wel even anders.
    Ik dacht nu ook dat ik na de upgrade naar Maverick de vorige versie van iMovie kwijt was.
    Nogmaals bedankt
    Groetjes
    Colbas

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.