8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Video bestanden .mov croppen. Dus het formaat van de film

Ik heb weinig verstand van video bewerken dus misschien leg ik het iets krom uit.

Ik heb dus een film gemaakt met mijn iPhone 5 en het formaat is dat 16:9 als ik het goed zeg. Nu wil ik deze film als formaat vierkant hebben. Dus van links en recht iets afsnijden, uiteraard zonder dat het beeld vervormt.

Wie weet met welke software ik dit voor elkaar krijg? Ik heb in iMovie gekeken maar dat lukte niet.

Groet
    Stefan

Bijdrager
    1984

MPEG Streamclip kun je eens kijken of je daar wat mee kunt, maar zonder dat het beeld vervormt. ?

Bijdrager
    stefonline

@1984
    Die duwt het beeld in elkaar..

Bijdrager
    k-the-ripper

Compressor .
    .mov inladen – kies een setting en destination , dan bij inspector venster onder ‘geometry’ kun je crop instellingen invoeren of een keus uit drop-down list maken.
    rechts bovenin preview window kun je resultaat vergelijken.

edit:
    Gaat me totaal niks aan , maar waarom wil je een film ‘vierkant’ krijgen ?, stel dat het je lukt dan ga je bij afspelen op 16:9 of 4:3 apparaat toch weer balken genereren of het beeld wordt heel intelligent door je apparaat weer ‘beeldvullend ‘ gemaakt.:)
    In beide gevallen dus niet wenselijk.

Moderator
    Night
    stefonline op 26 april 2013

@1984
    Die duwt het beeld in elkaar..

Dan moet je de cropping goed instellen. Je kan in principe elk gewenst formaat maken zonder vervorming…

Bijdrager
    TheBigZ
    Night op 27 april 2013

Dan moet je de cropping goed instellen. Je kan in principe elk gewenst formaat maken zonder vervorming…

+1. Je kunt inderdaad in MPEG Streamclip aan veel schroefjes draaien wat het vinden van de juiste instelling lastig maakt.

Bijdrager
    stefonline

@k-the-ripper

Ik heb een vierkante film nodig voor een gedrukte media waarin Layar voorzien is. Een vierkante foto komt door layer dan in leven door mijn vierkante film.

Bijdrager
    1984
    stefonline op 27 april 2013

Ik heb een vierkante film nodig

Is het niet makkelijker als je de camera instelt op 4:3 (VGA)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.