10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dborneman

Video beheer

Ik heb op het moment al mijn video’s op een centrale plaats op de server opgeslagen. Ik lees deze locatie vervolgens uit met Plex en kijk het dan op elke gewenste mac (of via de mac mini op de tv). Sinds Plex .9 ben ik er echter achter dat het streamen naar de ipad dan bijvoorbeeld niet werkt. Ik denk persoonlijk dat dit ligt aan het bestandsformaat. Tevens kan ik de films natuurlijk niet toevoegen in itunes

Ik heb eigenlijk nooit alle video’s allemaal omgezet naar itunes/ipod formaat omdat ik het in eerste instantie simpel weg altijd teveel werk vond. Ik begin er nu echter toch over te twijfelen nu ik ook over de ipad beschik waar ik vanaf de mac mini (d.m.v. Plex) naartoe kan gaan streamen.

Zelf ben ik niet echt op de hoogte naar welk formaat ik het beste kan converteren. Wat ik vooral belangrijk vind is dat er tijdens het converteren weinig tot geen kwaliteitsverlies optreed. Ik kan er dan vervolgens zelf voor kiezen hem bijvoorbeeld in itunes een keer toe te voegen en kan hem naar al mijn iphone/ipad streamen via Plex.

Ik vraag me eigenlijk het volgende af:

– In welk formaat slaan jullie al jullie films op? Doen jullie dit film voor film converteren speciaal voor itunes bijvoorbeeld?
    – Op welke manier beheren jullie je films alle films bijvoorbeeld in plex en een selectie in itunes? Of eigenlijk een dubbele administratie via zowel itunes als plex?
    – Welke software raden jullie aan om films te converteren? Wat vooral een functie is die mij erg leuk zou lijken is om meerdere films tegelijk te converteren!

Bijdrager
    KarelWillem
    dborneman op 01 september 2010

- In welk formaat slaan jullie al jullie films op? Doen jullie dit film voor film converteren speciaal voor itunes bijvoorbeeld?
    – Op welke manier beheren jullie je films alle films bijvoorbeeld in plex en een selectie in itunes? Of eigenlijk een dubbele administratie via zowel itunes als plex?
    – Welke software raden jullie aan om films te converteren? Wat vooral een functie is die mij erg leuk zou lijken is om meerdere films tegelijk te converteren!

– In zo’n beetje elk formaat dat er maar langs komt.
    Incidenteel zet ik wel eens wat om naar .mv4 of .mp4 voor op de iPad, maar dat is ook niet echt meer nodig.

– Niet. Gewoon in een map op een externe harddisk.
    9 mappen, die 9 genres vertegenwoordigen

– Handbrake (en nog 19 andere), maar Handbrake is wel fijn.

Bijdrager
    Yannes

– In welk formaat slaan jullie al jullie films op? Doen jullie dit film voor film converteren speciaal voor itunes bijvoorbeeld?

.mkv. Makkelijk te remuxen en kost 2 minuten om naar .mov om te zetten als dat eventueel nodig is.

Alleen Plex, iTunes is niet echt geweldig handig voor films, je kunt maar weinig settings bepalen en Plex ziet er beter uit.

Welk formaat zijn jouw films? .avi’s?

Bijdrager
    dborneman

Ik heb alles nu met video_ts mappen, maar ben erachter dat het dus voor de ipad niet erg handig is.

Zet jij alles handmatig om naar .mkv? Blijft de kwaliteit dan bv. wel behouden?

p.s ik ben nu een film aan het omzetten naar .m4v met als preset VHD High Definition duurt gewoon 3 uur :O

Inactief
    Anoniem
    dborneman op 01 september 2010

Ik heb op het moment al mijn video\’s op een centrale plaats op de server opgeslagen. Ik lees deze locatie vervolgens uit met Plex en kijk het dan op elke gewenste mac (of via de mac mini op de tv). Sinds Plex .9 ben ik er echter achter dat het streamen naar de ipad dan bijvoorbeeld niet werkt.

Werkt dat ook niet met de iPad Plex app dan?

Bijdrager
    dborneman

Nee ik krijg de video’s niet via de Plex app op mijn ipad als ze in video_ts formaat staan opgeslagen, helaas..

Ik probeer nu ook een .mkv bestand via de Plex app op mijn iphone af te spelen ook deze start niet. HIj geeft nu alleen geen foutmelding. Zou dit bestandstype wel moeten werken op de ipad?

Inactief
    Anoniem

Terwijl je ze wel met Plex zelf op een tv kan afspelen. Dan doet de app dus niet wat deze beloofd, toch?

Bijdrager
    dborneman

Ik kan ze inderdaad wel met Plex afspelen en op tv afspelen. De app werkt volgensmij wel goed maar alleen met bepaalde formaten. Bij KarelWillem werkte hij wel hoorde ik namelijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Hij speelt inderdaad vrijwel al mijn films af.

Verder vind ik Plex niet echt fijn, want mankeert er nog bijzonder veel aan.

Op de iPad vind ik AirVideo dan ook veel fijner.

Bijdrager
    Mattheus

Maar met airvideo kun je toch ook geen TS-mappen afspelen??

[off topic]
    Ik heb ook zowel Plex als Airvideo draaien. De Plex app draait nog een beetje buggy, maar ziet er veelbelovend uit. Opzetten van een verbinding buiten je eigen netwerk is even puzzelen met je routerinstellingen. Dat heeft Airvideo dan weer beter voor mekaar. Maar de interface van Plex is in mijn beleving vele malen handiger, hoewel ik mij ook kan voorstellen dat er mensen zijn die het juist handig vinden om door hun zelfbedachte mappenstructuur te bladeren, zoals je dat met Airvideo kunt.
    Al met al wacht ik geduldig op de updates van Plex en maak voorlopig van beide apps gretig gebruik.

[on topic]
    ik heb mijn vooraad video’s op een aantal externe schijven aan m’n Mac Mini hangen. De Mini staat altijd aan en dus zijn alle video’s altijd bereikbaar/beschikbaar.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.