12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

video 2 GO VHS digitaliseren

Vandaag is eindelijk de scart to composite kabel aangekomen maar ik krijg geen beeld!Kan iemand mij de procedure eens “voorzeggen” aub
    fijn weekend!
    niet in het goede topic denk ik …….

Bijdrager
    KarelWillem

Als wij niet weten wat voor kabels je gebruikt, waar je het precies allemaal inplugt, wat voor software je gebruikt en wat je al allemaal gedaan hebt, kunnen we je niet echt helpen.

Mijn eerste fout in het video-digitalisatie proces was meestal het feit dat de stekker of kabel geen video uitstuurde, maar alleen geschikt was voor input.

Ik heb hem vast al eerder laten zien. Stekkertje als dit, waar de schakelaar goed moet staan.

Als je zo’n stekkertje hebt zonder schakelaar is de kans groot dat daar je probleem ligt.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

OK klopt ..de vraag was HEEL onduidelijk gesteld
    Ik gebruik video 2 Go.Ik heb de scartaansluiting in de videorecorder gestoken (staat op out dan geel met geel ,wit met wit en rood met rood verbondenDe video2Go stekker via USB in de MAC

hier zijn mijn instellingen
    Bij digitizer is videoglide aangevinkt

onder opnemen videoinstellingen composite
    “aanpassingen” niks aan veranderd
    compressietype YuV422-odec
    beelden per seconde “beste” keuze” videoglide USB bandbreedte 10 aangevinkt

opnemen en dan de geluisinstellingen USB2861 Device
    compressie geen
    samplefreq 44.100KHz
    grootte 10 bits en stereo

Ik denk dat het nu duidelijker is :-):-):-) echt stom van me die eerste post

Bijdrager
    KarelWillem

Tja. Dan zou je inderdaad wel zo ongeveer beeld moeten hebben.

Eh…. je videoband loopt wel?;)

Bijdrager
    hasseltse huzaar

die scart aansluiting is KL*TE!!! kan ik die weer terugsturen en dan toch maar een goede gaan halen…….

Bijdrager
    KarelWillem

Die stekkertjes liggen bij Action e.d. gewoon in de schappen voor een appel en een ei.:)

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik was hier in Belgie bij de Action maar geen stekkertjes.Ben nu bij een electronica boer geweest ,goede verloopstekker kunnen kopen en ja hoor HET GAAT!!!!!
    Zou ik nog iets aan de instellingen moeten veranderen om het geheel te optimaliseren?

Bijdrager
    KarelWillem

Mooi. Zie je wel. Zo makkelijk kan het zijn.:)

VHS is natuurlijk prut. En dan zijn het vaak ook nog eens oude banden.
    Ik denk dat je het zult moeten doen met de kwaliteit die je nu te zien krijgt.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

kun je met video2Go ook films knippen?

Bijdrager
    KarelWillem

Daar heeft Video2Go niets mee te maken.
    Die laadt in, wat jij hem voert. Dat is alles.

Films editten doe je met iMovie of QuickTime (liefst 7 Pro), o.i.d.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

maar wat een hoeveelheid GB neemt dat programma voor een film…….22 minuten film dat zijn 27GB……..is er iets qua compressie zodat het minder GB worden??? (en toch een “goeie” kwaliteit geeft

Bijdrager
    KarelWillem

Niets van aantrekken.
    Even importeren in iMovie (want editten wilde je toch al) en exporteren in hoge kwaliteit.
    Dan zul je zien dat het een stuk vriendelijker wordt in grootte.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.