6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Video

Hallo,

Ik lees steeds maar dingen over de videokaarten, dat er steeds snellere en betere komen.
    Ik weet er niet veel van en heb de volgende vragen:

Wanneer moet je upgraden??
    Waarmee en waarom?

Ik heb nu (volgens systeemopgave)

SLOT_A (AGP)
    Kaarttype: display
    Kaartnaam: ATY, Rage 128 Ps
    Kaartmodel: ATY, Rage 128 Pro
    Fabrikantcode 1002
    Apparaatcode 5046
    ROM: 113-63001-110
    Kaartvideogeheugen 16 MB

Verder, is het zinvol (betaalbaar) om de 450 processor te upgraden???

O,ja ik gebruik frequent IMOVIE en Photshop ed. (redelijk zware prgaramma’s??)

Bijdrager
    Stof

De Radeon 8500 en 9000 zijn prima opties voor een upgrade. Een groot voordeel van deze kaarten is dat ze Quartz Extreme ondersteunen waardoor OSX een stuk lekkerder werkt. Ik weet dat er enkele forumleden zijn die zo’n kaart besteld hebben of het overwegen. Die zullen je er vast meer over kunnen vertellen.

Moderator
    Adriaan Mol

Goede vraag.. het ligt er een beetje aan.. heb je het gevoel dat het niet snel genoeg gaat.. ben je zelf tevreden met hoe je computer nu werkt?

Als je frequent iMovie en Photoshop gebruikt is de hoeveelheid geheugen ook een belangrijke optie.

Bijdrager
    Torz

De radeon 8500 is test iets sneller dan de 9000, maar het verschils is afhankelijk van de verschillende test niet heel erg groot.Ik heb er verschillende gelezen.De radeon 8500 presteert beter bij 2D applicaties en de radeon 9000 bij 3D.
    De radeon 8500 maakt meer lawaai want hij heeft eigen coolerfan.
    De radeon 9000 heeft alleen koelribben.De 9000 is iets geodkoper.
    Ik heb 2 G4s de degene met de radeon 8500 bouwt het beeld duidelijk veel sneller als de ati rage 128 pro op.Dat is echt heel goed te zien.

Bijdrager
    jonnie

Ik heb ook de radeon 8500 in mijn g4 466mhz gezet en ben er heel erg tevreden mee. Wat adriaan zei klopt ook. In mijn g4 zat standaart 128 mb ram, heb nu 1,2 gig. Echt een wereld van verschil.

Je video kaart upgraden en je mac vol ram proppen doet wonderen.

Je 450 mhz processor vervangen helpt ook maar is een kostbare zaak.
    Heb hier zelf ook aangedacht. Een 800 mhz upgrade kost tussen de 400 en 500 euro ex btw. De 1.2 ghz rond de 800euro.

Ik zelf ga mijn processor dus maar niet upgraden en spaar wel door voor een nieuwe g4. Dan is alles up-to-date:wink:

Bijdrager
    OMT-fan

Bedankt voor alle goede suggesties, hier zie je maar weer waarom zo’n site belangrijk is. Ik heb intern natuurlijk allang geheugen “bij gepompt”…. 1,2 G.javascript:emoticon(‘:mrgreen:’)

Ga toch eens kijken of zo’n 8500 niet wat leuks toevoegd. Overigens kan ik niet zeggen dat ik nu ontevreden ben, maar ja, een Mac-gekjavascript:emoticon(‘:apple:’) wil steeds meer en steeds sneller.
    Waarom????……ik weet het eigenlijk ook niet….freakerigheid denk ik.

Bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.