19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Mandarijntje

Via windows gedeelde printer niet in osx driver lijst.

Hallo,
    Wij hebben sinds een paar dagen een 2e HP Officejet 5610 All-in-One Printer gekocht.
    Deze is 100% compatibel met osx, dit staat groot op de doos enz.
    Mijn vader gebruikt er al een tijdje 1 op zijn werk kamer samen met een MacBook pro.

Nu hebben we de andere centraal aangesloten op een windows computer, en hem gedeeld zodat iedereen in huis daarop kan printen.
    Dit hebben we altijd al zo gedaan met andere printers en dat werkte ook goed samen met de macs.
    Nu kom ik bij deze printer een probleempje tegen.
    Hij staat niet in de printerlijst van osx.
    Screenshotje: http://h4xr.org/sd1t

Ik heb er wel een cd bij gekregen voor osx, maar daar staat alleen een installer op die het hele pakket installeerd. Volgensmij is dat niet nodig/werkt niet voor een gedeelde netwerktprinter?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit nu ga doen?

Bijdrager
    Pieterr

Als je zo’n All-in-one printer wilt gebruiken, is het toch aan te raden om gewoon de bijgeleverde software of de laatste versie 9.7 op je Mac te installeren.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je die driver misschien niet mee geïnstalleerd toen je X op je Mac zette?
    En als je kijkt bij Standaard i.p.v. Windows: komt de printer daar dan ook niet tevoorschijn?

Bijdrager
    Pieterr

En ik neem aan dat je Bonjour for Windows 1.0.5 op de Windows PC hebt geinstalleerd?

Bijdrager
    Mandarijntje
    ”Pieterr”

Als je zo’n All-in-one printer wilt gebruiken, is het toch aan te raden om gewoon de bijgeleverde software of de laatste versie 9.7 op je Mac te installeren.

Ja ik hoef eigenlijk alleen maar te printen. De rest er omheen zoals scannen heb ik niet nodig. Dat doe ik wel op de windows computer.
    Om daar nou al die programma’s van in totaal 200mb voor te installeren?
    Dat was bij de vorige printer ook niet nodig. Die kon ik gewoon in het lijstje aan klikken en klaar ik kon printen.

”Hansi2124″

Heb je die driver misschien niet mee geïnstalleerd toen je X op je Mac zette?
    En als je kijkt bij Standaard i.p.v. Windows: komt de printer daar dan ook niet tevoorschijn?

Nou ik heb osx er zo op staan als hoe ik mijn macbook kocht. Het lijkt me dat dit gewoon standaard is en dus met alle printerdrivers?

”Pieterr”

En ik neem aan dat je Bonjour for Windows 1.0.5 op de Windows PC hebt geinstalleerd?

Nee dit heb ik niet gedaan, wat houd het precies in?
    Komt de printer dan misschien te staan bij standaard?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Mandarijntje”

Nee dit heb ik niet gedaan, wat houd het precies in?

Zie http://www.apple.com/nl/support/bonjour/ en Bonjour: Frequently asked questions (FAQ)
    In het kort: Bonjour zorgt ervoor dat je (Windows) printer ontdekt/gezien wordt door OS X.

(Dat wil niet zeggen dat je niet ook de juiste printerdriver geinstalleerd moet hebben. Dat zou ik dus ook gewoon doen. Blijkbaar is de driver voor deze printer niet standaard op je Mac geinstalleerd.)

Bijdrager
    Mandarijntje

Hm maar de dingen die daar staan werken bij mij dus allemaal al.
    Ik kan vanaf mijn mac de printer gewoon zien. En in iTunes kan ik ook gewoon de gedeelde bibliotheken zien.

De vraag is nu. Hoe kom ik aan die driver zodat ik kan printen? Die programma’s om foto’s in te bewerken en de hele hp mikmak hoeft van mij niet..

Bijdrager
    Hansi2124

Als je die printer kan zien en selecteren: dan ben je toch klaar? Of vergis ik mij nou?

Bijdrager
    Mandarijntje

Nee.. als je naar mijn screenshot kijkt zie je dat ik niet kan klikken op “toevoegen”
    Ik moet eerst een besturingsbestand selecteren. Maar die staat er net niet bij.:roll:

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Mandarijntje”

Nee.. als je naar mijn screenshot kijkt zie je dat ik niet kan klikken op “toevoegen”
    Ik moet eerst een besturingsbestand selecteren. Maar die staat er net niet bij.:roll:

Maar je hebt een HP Officejet en je zoekt naar een HP laserjet. Is dit dezelfde printer dan?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hansi2124″

Maar je hebt een HP Officejet en je zoekt naar een HP laserjet. Is dit dezelfde printer dan?

Die Hansi is wakker! Dat had ik nog niet eens gezien. :D

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, ik zag het licht ineens;-)
    Als dit het probleem was zijn we gauw klaar!

Bijdrager
    Mandarijntje

Oh haha dan deed ik dat daar inderdaad verkeerd, sorry daarvoor:P
    Maar voor officejet geld hetzelfde.

Ik heb hier wel iemand gevonden met precies dezelfde situatie als ik.
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1584921&tstart=0

Daar heeft iemand het over third-party drivers… Dat ga ik maar even proberen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou dan eerst op zoek gaan naar die 5600 (laatste reactie).

Bijdrager
    winniemac

Ik heb dit probleem dus wel. Mijn besturingsbestand staat niet in de lijst.

Zodra ik mijn HP Deskjet 3845 direct aansluit op mijn Macbook Pro werkt ie perfect. Hij herkent hem en het rinten werk prima.

Als ik dit probeer via de zelfde wijze als Mandarijntje, via mijn netwerk met een windowscomputer, dan kan ik de besturingsbestanden dus niet terug vinden in de lijst. Het netwerk zelf werkt wel, bestanden kan ik zo verplaatsen tussen de computers.

Overigens wordt de printer bij directe aansluiting herkent als de HP Deskjet 3840.

Bijdrager
    Mandarijntje

Dat probleem heb ik dus ook precies winniemac.
    Heel erg vreemd, en ik weet ook niet hoe ik het kan oplossen. Ik kan nu niet rechtstreeks vanaf mijn MacBook printen.

Bijdrager
    ertje

@Winniemac Ik heb zelf ook een probleem met de printer maar dan met de HP deskjet 3650
    Hierover heb ik een topic geschreven elders op dit forum.

Zelf heb ik vanmiddag op http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8088946 een driver geinstalleerd en deze werkt bij mij nog niet zoals het hoort, misschien bij jouw wel ?

Bijdrager
    winniemac

bedankt voor je reactie.

Ik heb het gedownload en vond het nu wel in de lijst. Helaas vindt ie nog steeds de drivers niet. Die had ik wel van HP gehaald. Als ik de printer direct aansluit werkt het wel. Ik snap er niets van.

Bijdrager
    DouweM

Hier ook hetzelfde probleem, maar dan met een HP Laserjet 1022… Direct aansluiten werkt, via Windows-netwerk niet…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.