3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

via vpn op een windows computer

hallo,

ik heb van een vriend een login en passwoord gekregen om via vpn op zijn computer te komen. nu gaat er het een en ander mis.

ik krijg probleemloos de verbinding opgesteld en daar is niets mis mee, maar vervolgens wordt OF het internet heel erg traag en wil het niets laden OF het werkt gewoon niet meer. Hoe forceer ik mijn mac gewoon gebruik te blijven maken van mijn eigen draadloze netwerk? Daar is hij nog wel mee verbonden volgens de systeem voorkeuren.

Wat ik ook niet voor elkaar krijg is hoe ik nou daadwerkelijk op de mappen op zijn computer kom. Ik heb/zie zijn ip in het programma internetverbinding staan, maar daar houdt het op. Wat doe ik nu? Overal waar ik zoek krijg ik te zien hoe ik de verbinding tot stand breng, maar dat lukte me in 1 keer. Hoe kom ik nou op zijn computer? Zijn computer staat niet in mijn netwerk lijst met servers, zoals de macbook van mijn vriendin als we haar computer daarvoor openzetten.

Kan iemand me iets wijzer maken? Thanks!

Bijdrager
    Pieterr

Hier staat een korte uitleg: Een verbinding met een VPN tot stand brengen
    Hier staat een langere uitleg: VPN on Mac OS X

Moderator
    Strifer

bedankt!

dat van die eerste link kreeg ik zonder problemen en zonder eerdere uitleg al aan de praat. de verbinding maken is het probleem niet.

via die andere link worden er allerlei ingewikkelde dingen gedaan in de terminal, terwijl ik weet dat het ook anders mogelijk is: ik moet gewoon door zijn mappen kunnen navigeren. ik heb het al eens eerder voor elkaar geboxed, maar ik heb geen idee meer hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. ik moet zeg maar de simpele gebruiksvriendelijke manier hebben.

thanks voor de hulp trouwens.

heb ik een vpn client nodig ofzo die voor mij de mappen laadt? voor mijn vpn verbinding met de uni (uva) heb ik ook een vpn client. dat werkt iets anders trouwens, want daarmee kan ik niet door mappen navigeren, maar enkel via de uni het net op zodat ik ook thuis in alle betaalde databases kan.

nou ja.. als iemand tips heeft…. zijn ze welkom!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.