10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    sjoekje

via airport en ethernet internetten?

Ik heb een airport en nu een alcatel 510 ethernetmodem.
    In de INTERNETVERBINDING geeft hij al aan dat hij met internet verbonden is via ethernet maar maak daadwerkelijk geen verbinding. Wie weet wat ik bij configuratie moet invullen. (ik heb planet..)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”sjoekje”

In de INTERNETVERBINDING geeft hij al aan dat hij met internet verbonden is via ethernet maar maak daadwerkelijk geen verbinding. Wie weet wat ik bij configuratie moet invullen. (ik heb planet..)

Alvast bedankt!

Als je wat meer spec’s geeft, kunnen de lezers je beter helpen. Wat voor Mac heb je en hoe is alles nu aan elkaar verbonden??

Als ik op mijn iBook de airport uitzet en via UTP verder ga hoef ik slechts van Locatie te wisselen en dan ga ik weer vrolijk verder.

Cyberwolf

Bijdrager
    japser909
    ”Cyberwolf”
    ”sjoekje”

Alvast bedankt!

Als je wat meer spec’s geeft, kunnen de lezers je beter helpen. Wat voor Mac heb je en hoe is alles nu aan elkaar verbonden??

Als ik op mijn iBook de airport uitzet en via UTP verder ga hoef ik slechts van Locatie te wisselen en dan ga ik weer vrolijk verder.

Cyberwolf

Het jeukt al aan me scheenbeen :(

Bijdrager
    michelvdb
    ”japser909″
    ”Cyberwolf”
    ”sjoekje”

Het jeukt al aan me scheenbeen :(

Troll alert!

Bijdrager
    passenger

Als het een getweakt modem is, dus een router, moet je oppassen dat de airport ook niet als router werkt. Beetje onhandig, twee apparaten die allebei IP-adressen uitgeven… :?

Bijdrager
    Sage

Naja, als je toch van locatie wisseld en dus Airport uitzet maakt het helemaal niks uit of je nou van allebei de apparaten een IP zou kunnen krijgen aangezien Airport toch niks ontvangt.

Bijdrager
    Kn00p

Je moet idd ff wat meer specs over je netwerk geven. Welk apparaat is router en hoe is je Airport ingesteld. Waarschijnlijk is er het 1 en ander wat in je airport of speedtouch aangepast moet worden.

Plug voor de grap is een kabel in de speedtouch en zorg dat je ethernet kaart en je airport kaart aanstaan. Geef dan in de terminal het commando “ifconfig” en post hier de output. Op die manier komen we al iets meer te weten over je instellingen.

Zou je misschien iets van een schets kunnen maken van je netwerk. Dus hoe je alles aan elkaar heb geknoopt.

”Cyberwolf”
    ”sjoekje”

Cyberwolf

Als ik een UTP kabel in mijn Ibook prik gaat die automatisch over op UTP. Je kan instellen welke interface je de voorkeur wilt geven. Uiteraard geef je je UTP interface een hogere prio omdat het sneller is. Dus kabel erin klaar (ervan uitgaande dat je interface goed geconfigureerd is)

”passenger”

Als het een getweakt modem is, dus een router, moet je oppassen dat de airport ook niet als router werkt. Beetje onhandig, twee apparaten die allebei IP-adressen uitgeven… :?

Is idd niet zo handig op 1 netwerk. Maar als hij per ongeluk 2 netwerken heeft gecreeerd wat ook best zou kunnen (airport met wan port op de speedtouch) zou het ook nog kunnen zijn dat je 2 x hetzelfde netwerk heb en de routering totaal in de war is.

Een speedtouch 510 hoef je trouwens niet meer te tweaken. Deze heeft standaard een routerfunctie je kan ze configureren met de volgende tools (http://www.speedtouch.nl/drivers.html).

Bijdrager
    passenger
    ”Kn00p”

Een speedtouch 510 hoef je trouwens niet meer te tweaken. Deze heeft standaard een routerfunctie je kan ze configureren met de volgende tools (http://www.speedtouch.nl/drivers.html).

Damn… Loop alweer achter… Mijn eerste post klopt overigens wel, had op mijn werk zo’n fijn conflictje tussen twee routers. Loopt een stuk soepeler als de airport alleen maar accesspoint is aan een router gekoppeld…:?

Bijdrager
    Kn00p
    ”passenger”
    ”Kn00p”

Damn… Loop alweer achter… Mijn eerste post klopt overigens wel, had op mijn werk zo’n fijn conflictje tussen twee routers. Loopt een stuk soepeler als de airport alleen maar accesspoint is aan een router gekoppeld…:?

Klopt idd twee DHCP servers in 1 netwerk kan erg onhandig zijn.

Bijdrager
    sjoekje

Dank je wel , het is me gelukt.
    Bij DHCP clients id heb ik de id van de alcatel ingevuld en dat was voldoende.

groetjes Sjoukje

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.