8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    PapaJazz

VHS (NTSC&PAL) via DAC100 naar Mac!

Dag, Ik heb een Sony VHS (type:SLV-SE840) via een DAC100 (met Firewire 400) aan mijn oude Powerbook aangesloten.

Als ik dit probeer te Capture via FCP, lukt dit niet.

Hij begint te haperen na 2 a 3 slecht getoonde frames, dan freezed het beeld en FCP zegt dat er droppend frames zijn. De VHS band blijft door spelen. En als ik op de menu knop druk van de VHS speler, hoor ik het geluid lopen, en zie ik het VHS speler menu gek genoeg wel gewoon real time in mn Log and Capture scherm… ?

Als ik mijn VHS speler direct aan een analoog scherm koppel speelt hij de banden wel gewoon af….

Conclusie: er gebeurd iets vreemds als ik op de play knop van de VHS speler druk, tussen de speler en de DAC100, wat kan ik doen om te zorgen dat het toch gaat werken!

Alvast bedankt!

Geblokkeerd
    Bento

Kan FCP analoog beeld capturen dan? Ik heb iets soortgelijks ook eens gedaan. Toen heb ik met EyeTV gecaptured zodat ik digitale bestanden had. Die heb ik bewerkt in (toen nog) iMovie.

Edit: Mmmm, ja dus.
    Dan heb ik niks gezegd. Maar misschien is het een idee om de link even te lezen. Wie weet. Succes in ieder geval!

Bijdrager
    Richele

Probeer eens onder de voorkeuren “report dropped frames during playback” uit te zetten…
    Dan geeft hij die melding niet meer en kan het zijn dat hij wel door gaat.
    Ik dacht dat er ook zoiets stond onder de capture settings, mar die vind ik zo gauw niet terug.
    Daarnaast kan het zijn dat de snelheid van de harddisk van de powerbook niet hoog genoeg is om de snelheid van de data bij te houden

Heb je ook de instelling op non-controlable device gezet? Anders blijft FCp vragen om een timecode die niet via een DAC100 gegeven wordt….

Bijdrager
    banditbiker

Hallo

Na heel veel gepruts in dezelfde richting met een DAC100 achtig apparaat heb ik het opgegeven. Zonder een TBC (time base corrector) is dit niet te doen. Het video signaal van een VHS recorder is te instabiel voor final cut pro.

Mijn oplossing:

Ik heb een andere videorecorder geregeld. Een professionele met ingebouwde TBC. Nu zijn er ook consumenten video’s met ingebouwde TBC’s, maar die werken op een paar beeldlijnen in plaats van het volledige frame. Een losse TBC er tussen kan ook.

Conclusie:

Je moet het video signaal dus stabiliseren met een TBC.

Eventueel kan ik de banden wel voor je overzetten op harddisk.

Bijdrager
    PapaJazz

Het wil nog steeds op geen mogelijkheid lukken, terwijl ik het een paar jaar terug wel voor elkaar kreeg via de DAC100 (maar idd toen wel via een andere/oudere VCR speler). Hoe veel kost een 2e hands vcr speler, met TBC nu ±?

alvast bedankt!

Bijdrager
    banditbiker

Een professionele?
    Exact wat een gek er voor geeft, en dan moet je nog maar afwachten of ie in orde is.
    De mijne is volledig gereviseerd door de panasonic TD en perfect afgeregeld.

Bijdrager
    kevkoptel

Wat je wil doen zou echt wel moeten lukken met wat je hebt. Een time base corrector heeft hier weinig mee te maken want je moet geen 2 signalen met elkaar syncen.

Destijds gelijkaardige dingen gedaan met een Datavideo DAC15, altijd zonder problemen (zelfs bij het meest crappy VHS signaal). En met de huidige decklink, matrox, aja kaarten idem no problem.

Dus ik veronderstel dat je device non-controllable staat. Kijk bij je user preferences idd zoals eerder vermeld en schakel alle vinkje op de goede manier zodat capturen nooit onderbroken wordt. Of er is iets mis met de hardware… Maar lijkt me sterk als het bekijken wel gewoon werkt. Anders eens proberen te capturen met quicktime pro of andere software als test?

Bijdrager
    banditbiker
    kevkoptel op 26 januari 2012

Wat je wil doen zou echt wel moeten lukken met wat je hebt. Een time base corrector heeft hier weinig mee te maken want je moet geen 2 signalen met elkaar syncen.

Destijds gelijkaardige dingen gedaan met een Datavideo DAC15, altijd zonder problemen (zelfs bij het meest crappy VHS signaal). En met de huidige decklink, matrox, aja kaarten idem no problem.

Dus ik veronderstel dat je device non-controllable staat. Kijk bij je user preferences idd zoals eerder vermeld en schakel alle vinkje op de goede manier zodat capturen nooit onderbroken wordt. Of er is iets mis met de hardware… Maar lijkt me sterk als het bekijken wel gewoon werkt. Anders eens proberen te capturen met quicktime pro of andere software als test?

Een TBC heeft hier juist alles mee te maken. Een TBC stabiliseert het video signaal door het in een geheugen te zetten en er aan te rekenen om het vervolgens als stabiel signaal op zelf gegenereerde synchronisatie pulsen weer uit te sturen. Juist het feit dat die synchronisatie pulsen opnieuw gegenereerd worden draagt bij aan de stabilisatie.

Doordat FCP een professionele applicatie is verwacht het een stabiele synchronisatie puls en klapt hij er uit als het dat niet krijgt.

Wat jij bedoeld, als je 2 signalen wilt synchroniseren, heet een framestore.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.