7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

VHS naar DVD via Miglia DVR en Formac DVR – Problems….

Ik bezit een G5 2×1.8 Ghz met 1 GB RAM en 128 MB VRAM.
    Ik ben van plan mijn verzameling tapes op DVD te zetten.
    De karwei is lastiger dan ik dacht.
    Eerst probeerde ik via een Formac Firewire DVR (geleend van mijn broer)
    Er zijn framedrops merkbaar. Maar ik kan in Imovie importeren en dan via IDVD branden en dat ging sneller dan met Toast.
    Voor mezelf heb ik een MIglia DVR PCI gekocht. Hiermee kan ik niet rechtstreeks in IMovie importeren. Wel als ik achteraf de video splist in fragmenten van 9 minuten.
    Het vervelende is dat echter de video na ongeveer 20 minuten niet meer A/V synchroon is.
    Als ik importeerde als MPEG-4 en achteraf in Toast met de hoogste kwalitiet brandde had ik heel wat artifacts. (soms grote groene blokjes)
    Als ik importeerde in Motion JPEG A kan ik na splitsen in IMovie importeren. Maar dat gaat traag.
    Voordeel van de firewire Formac is dat hij sneller converteert.
    Maar hiermee kan ik geen NTSC banden overzetten, en daarom is de Miglia PCI voor mij toch de beste koop. Alleen zou ik die framedrops willen wegkrijgen, zodat de bewegingen op het scherm vloeiend zijn. En ook een oplossing hebben voor het niet lip-synchroon zijn van de opname na meer dan 20 minuten.
    Heeft iemand van jullie enkele goede tips?
    TIA
    :apple:

Bijdrager
    i-mac

Ik heb ook een Formac, en ik heb voor de zekerheid ook hun Power Supply besteld. De Formac haalt zijn energie uit de firewire poort, dus als er te weinig energie beschikbaar is, krijg je het probleem van die frame drops. Nog een reden waarom ik die Power Supply aankoop, is dat er eigenaars van een Formac serieuze problemen gehad hebben met hun firewire poorten. Die ging volledig stuk.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt voor je advies.
    DE informatie op de website van Formac zou dus onvolledig zijn.
    Ze beweren dat een adaptor alleen nodig is als je heel wat aan je mac hebt gekoppeld (zoals een Ipod) of wanneer je een E-Mac of I-Mac hebt.
    Ik heb een spiksplinternieuwe G5 en die firewirepoort is ook al niet krachtig genoeg.
    Zou de powersupply van mijn modem (een Global Village) verlichting kunnen brengen?

Dat converteren is bij die Miglia toch wel een tijdrovende zaak. Een film van 84 minuten van MotionJPEG naar Toast duurt 5 uur!

Bijdrager
    Richele

Zelf werk ik met een DataVideo DAC 1 Pro (zonder framesdrops). Het verloop van audio en video komt eigenlijk bij bijna alle versie van capturing voor alleen duurt het soms (veel) langer voor dat je het gaat merken (progressief verloop) Sinds versie 6.5 van Quicktime is het in ieder geval een stuk verbeterd. Doordat je in MPEG4 captured moet de G5 toch wel veel werk doen, waardoor het geluid misschien sneller gaat verlopen dan wanneer je een vorm van compressie kiest die minder comprimeert. Het feit dat je arefacten krijgt komt waarschijnllijk door het feit dat je MPEG4 bestand opnieuw als MPEG2, de compressie van de MPEG4 wordt versterkt door de MPEG2.
    Miglia heeft overigens ook een AV-DV converter (Directors Cut) die zowel NTSC als PAL kan converteren naar DV.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Zelfs in Motion JPEG loopt het geluid achter. En daar is de compressie veel minder dan bij MPEG4.
    Volgens Miglia zijn dit de aanbevolen conversies. Zou ik dan niet beter geen compressie nemen?
    OF DVix?
    Bij de Formac is er geen probleem met het achterlopen van het geluid, omdat ik dan in IMovie importeer in schijfjes van 9 minuten. Jammer dat ik dat niet automatisch kan met die Miglia…
    Maar bij die Formac vallen de frame-drops meer op…

Bijdrager
    pluche

1) de Formac zou ik wel een eigen voeding geven met de juiste DC voltage maar met voldoende amperage, dwz zowat het dubbele dan “aanbevolen” ; dat omzetten van analoge naar digitale is blijkbaar een zware klus en de voeding via de firewire poort te zwakjes (waardoor ook je firewirepoort kapot kan gaan)
    eventueel kun je ook aansluiten via een “self-powered” firewirehub, zo bescherm je de poort van je computer
    2)als opnameprogramma kan ik je “Vidi” heel warm aanbevelen: dit is freeware en downloaden met Version Tracker; dit programma laat toe geprogrameerd op te nemen EN OOK speciaal voor iMovie je film te automatisch splitsen in clips van 2 gig
    3)die Miglia PCI kaart ken ik niet maar: als je met die kaart de audio via de computer audio kaart moet opnemen dan is dit ook de oorzaak van het verlies in synchronisatie

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De eerste twintig minuten blijven lipsynchroon. Dan begint het langzaam merkbaar te worden dat het geluid achterloopt.
    De Miglia geluidsingang geeft storende geluiden. Dus moet ik die built-in audio gebruiken.
    Maar met die Miglia kan ik ook NTSC tapes opnemen en dat is voor mij bijzonder interessant.

Wellicht kan uj betere resultaten krijgen door picture optimization aan te passen of met keyframes.
    Ik zal het eens uitttesten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.