16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    JeePee

VHS naar DVD?

Is dat op een eenvoudige manier mogelijk? Of moet je dit uitbesteden?

Ik heb een DVD met filmpjes die ik niet kan lezen op mijn iMac… Maar kan ik mijn VHS met filmpjes zelf op DVD branden?

Bijdrager
    maceddy

Dat zou kunnen…

Dan moet je de video via de analoge ingang aan je Camera knopen en dan via Firewire in je Mac, dan bewerken en op DVD fikken

Bijdrager
    JeePee

Eh, misschien even bij vermelden dat ik geen camera heb, alleen een videorecorder. Mijn vader heeft een oude camera waar van die zeer oude ‘film-banden’ in gaan…

Ik heb dus geen mogelijkheden wat betreft een camera…

Bijdrager
    Steves lovechild

Dat gaat je geld kosten… De beste oplossing om analoog materiaal in je computer te krijgen is NIET via de camera, maar via een losse converter. De beste is Canopus ADVC-100.o.a bij Mailamac. Dan heb je geen syncproblemen. Zie eerdere posts. Alle camera’s geven bij lange captures syncproblemen tussen audio en video. kosten ± 260 euro ex.
    http://www.simplydv.co.uk/advc100.html

Een DVD met filmpjes moet gewoonlijk wel te lezen zijn. geef wat meer details. Misschien dat het wél kan. Of heb je geen DVD-ROM speler/Combo drive/ DVD-R drive?

Bijdrager
    Hans de Bijl

Geplaatst: Di Jul 08, 2003 10:51 am    Onderwerp:
    ————————————————————————
    ff zitte probere…

Videoband opnemen met Digitale camera via DV-in poort.
    Geactiveerd met DV-widget.
    Band van twee en een half uur dus drie bandjes DV nodig.
    Alles aan elkaar geplakt in FCP (of FCE) en hoofdstukken toegevoegd.
    Exporteren naar MPEG2 incl audio.
    Zorg ervoor dat je de bitrate zo zet dat het binnen 4.3 Gb valt
    Denk eraan dat ac3 3x zo klein is als PCM (aiff). Je moet dus ff rekenen wil je hem precies vol krijgen.
    Authoring in DVDSP en klaar

Groetjes
    Hans

Bijdrager
    JeePee
    ”Steve’s

Een DVD met filmpjes moet gewoonlijk wel te lezen zijn. geef wat meer details. Misschien dat het wél kan. Of heb je geen DVD-ROM speler/Combo drive/ DVD-R drive?

De filmpjes zijn blijkbaar speciaal voor Windows gemaakt. Wanneer je de DVD op een Windows PC start, opent automatisch een programma en starten de filmpjes….:oops:

Zou het mogelijk zijn om de DVD af te spelen in Virtual PC en dan van daaruit te branden? Ik heb een iMac G4 17″ 800Mhz, dus met SuperDrive…

Bijdrager
    vhbart

Nu vraag ik me af hoe het komt dat bij de diverse Apple stores on line nergens melding gemaakt wordt van de Canopus. Op de .com-website en bij Macline (authorised reseller:.be) bieden ze blijkbaar enkel Dazzle DV Bridge aan, Op Apple store . nl én .be bieden ze Directors Cut aan, en op ITPro (authorised reseller:.be) is dan sprake van ene “Pyro Concertor”. Heeft iemand een idee of er hier meer verschil in is dan enkel maar de prijs, en waarom deze Canopus blijkbaar niet aangehaald wordt??

Bijdrager
    JeePee

Op de een of andere manier draait de DVD nu wel…. Maar… als ik met DVDBackup de boel op m’n harde schijf heb gezet en met FFmpegX de .VOB-bestanden naar MPG heb overgezet, dan kan ik ze niet bewerken… M’n vader heeft een paar losse bandjes met geluid, die heb ik via een oude iMac in m’n nieuwe met SuperDrive gekregen en zou ik er graag onder plakken…

Hoe komt het dat ik het niet kan bewerken? Zit er een ‘slot’ op of beveiliging ofzo? :? Zou balen zijn, maar dan kan ik er verder niets mee… Heeft iemand een idee?:roll:

Bijdrager
    JeePee
    ”vhbart”

Nu vraag ik me af

Hoi vhbart, misschien kun je het beste even een ‘eigen onderwerp’ starten, nu denk iedereen dat het over ‘VHS naar DVD?’ gaat…:D

Bijdrager
    vhbart

Oeps!

ik heb deze vraag ook geplaatst onder het onderwerp “Canopus ADVC-100”. Ik heb ze ook hieronder geplaatst in aansluiting op een vorig antwoord van SLC waarin vermelding over deze Canopus. Door deze vraag ook onder dit onderwerp te zetten hoopte ik daarmee op twee paarden te wedden…
    Bij deze rechtgezet, en wie antwoord weet, efkes naar het ander onderwerp?

Bijdrager
    JeePee

Ah vandaar… Ik had niet gezien dat je ook een onderwerp gestart was…:D

Bijdrager
    KR1275

Volgens mij is de ADVC-50 precies dezelfde, maar dan intern (je kunt dus geen VHS naar DV kopiëren, dat moet dan perse via de mac).

Bijdrager
    Mmmarco
    ”maceddy”

Dat zou kunnen…

Dan moet je de video via de analoge ingang aan je Camera knopen en dan via Firewire in je Mac, dan bewerken en op DVD fikken

Kan het zo simpel? Heb je het al eens geprobeerd? (Moet het ff vragen voordat ik alles uit de kast trek en bij mac plaats;-) )

Bijdrager
    KR1275

Ik heb de ADVC-50 gekocht en na installeren, en de kaart van buiten verbinden met een firewire-poort, video op play en iMovie aan en voilà: BEELD!!! En met iMovie kun je direct opnemen. Op een iMac past deze kaart niet en dan ben je gebonden aan de ADVC-100, maar ik heb van diverse winkels (waaronder Future Store in Utrecht) vernomen dat de Canopus de beste is. Ik dacht ook dat het wat goedkoper zou zijn, maar helaas…. probeer eens via google.de en dan seiten aus deutschland (of zoiets). Ik heb de mijne in Dld besteld, kostte E 191,– incl. versand en Mwst (btw). In Nederland heb ik hem niet benende de E 250,– excl. BTW gevonden. Een alternatief is nog een Philips DVR-890, die hebben ook firewire en analoge ingangen.

Bijdrager
    SvS

Hoihoi

Ik wil inderdaad ook VHS beelden op dvd vastleggen, familiefilmpjes op VHS op dvd. Maar ik bezit geen DVD SP of final cut pro.
    Ik kan hier nergens stapvoets uitleg vinden over hoe ik VHS beelden op dvd krijg. De eerste film van 1 uur heb ik inmiddels via iMovie binnengehaald. Dus van VHS via camera op Mac zetten lukt wel.

Maar na iMovie? Exporteren als..? En dan…?
    Je zou mij blij maken als je mij kan helpen 8) :lol: :D :innocent:

Dank!

Bijdrager
    Steves lovechild
    ”Susanne”

Hoihoi

Ik wil inderdaad ook VHS beelden op dvd vastleggen, familiefilmpjes op VHS op dvd. Maar ik bezit geen DVD SP of final cut pro.
    Ik kan hier nergens stapvoets uitleg vinden over hoe ik VHS beelden op dvd krijg. De eerste film van 1 uur heb ik inmiddels via iMovie binnengehaald. Dus van VHS via camera op Mac zetten lukt wel.

Maar na iMovie? Exporteren als..? En dan…?
    Je zou mij blij maken als je mij kan helpen 8) :lol: :D :innocent:

Dank!

Je hebt geen DVD SP of FCP nodig. Wel een editor (iMovie) en een programma om een DVD te authoren. Dan kan met b.v. iDVD of Toast 6 of Capty DVD. Ik zou gaan voor iDVD bij een interne brander.
    Na montage in iMovie kiezen voor exporteren naar iDVD.
    Heb je meerdere filmpjes die in iDVD moeten komen, exporteer dan naar QT, optimale DV kwaliteit en sleep ze handmatig naar het open iDVD venster. Er zijn al meerdere posts geweest over de beste handelwijze in iDVD i.v.m. eventuele coasters. Even zoeken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.