9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ertje

VHS digitaliseren met de EyeTV One

Op dit forum is in 2008 / 2009 al eens een vraag gesteld over het digitaliseren van VHS video’s, nu kwam de EyeTV Hybride voorbij als de manier om dat te bewerkstelligen. Alleen ik heb sinds vorig jaar een EyeTV One waarmee ik Digitenne kijk op de Mac en vroeg me af of iemand al experimentise opgedaan had met bijvoorbeeld een tussen koppeling om ook via de EyeTV One de videorecorder aan te sluiten, want ik vind het een beetje onzinnig om opnieuw een USB tuner te kopen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Geen idee hoe zo’n koppeling in z’n werk gaat maar eh, ik heb zelf de EyeTV Hybride en ik kan je vertellen dat de kwaliteit van de VHS allesbehalve goed is.

Het lijkt een beetje 240p op YouTube van vroeger. Vooral zwart/witfilms zijn nauwelijks te bekijken. Ik had in 2010 een EyeTV gekocht om onze hele VHS collectie te digitaliseren. Tot op vandaag heb ik daar nog niets aan gedaan. Na 5 VHS’en was ik het al beu.

Bijdrager
    Qmagic

EyeTV One kan alleen digitale video siganlen ontvangen, dus een VHS aansluiten (analoog) gaat niet werken.
    EyeTV Hybride heeft zowel een digitale en analoge ontvanger, waarop je wel de VHS kan aansluiten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Niiiiiickk op 05 augustus 2012

ik kan je vertellen dat de kwaliteit van de VHS allesbehalve goed is.

Dat komt denk ik vooral omdat we tegenwoordig beter gewend zijn en de kwaliteit van VHS-opnames in de loop der tijd toch al achteruitgaat. Maar heb je iets unieks dan zul je daarmee moeten leren leven:)

Bijdrager
    ertje

Oke thnx voor jullie antwoorden!

Bijdrager
    1984
    Jakko op 05 augustus 2012

Dat komt denk ik vooral omdat we tegenwoordig beter gewend zijn

Anton Corbijn gebruikte een oude film camera omdat hij vond dat hij op die manier het nostalgische effect het best kon bereiken (al kon het effect misschien ook digitaal bereikt worden)
    Kortom wat mindere kwaliteit heeft ook wel wat.

Bijdrager
    Yggdrasil
    Jakko op 05 augustus 2012

Dat komt denk ik vooral omdat we tegenwoordig beter gewend zijn en de kwaliteit van VHS-opnames in de loop der tijd toch al achteruitgaat. Maar heb je iets unieks dan zul je daarmee moeten leren leven:)

We zijn beter gewend, da’s helemaal waar. Maar het feit is dat een VHS op zich nog goed is, maar de EyeTV gaat het beeld ‘downsizen’ naar een schamele 640×480 resolutie. Daar zit het hem. Ik kan nog steeds prima naar een VHS kijken zonder me te storen aan het ‘ouderwetse’ beeld.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aha, dat wist ik niet, bij gebrek aan een EyeTV:) In dat geval is het misschien beter om een ander apparaat te gebruiken om de films te digitaliseren?

Bijdrager
    1984
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.