3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisKerel

Vga/dvi/hdmi

Hallo, een vriend van mij heeft een mbp 13″ (ja, ik ben jaloers) en hij wil er zijn extern scherm (hp 23″ met dvi, vga en hdmi) op aansluiten.
    Zou het verschil maken via welke uitgang hij dat dan zou doen (weliswaar met een omvormer met mini displayport).?

chris

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

DVI en HDMI geven zo goed als hetzelfde signaal (je hebt als verloop niet meer nodig dan een kabel met een DVI-stekker aan één kant en een HDMI-stekker aan de andere), met het verschil dat HDMI ook geluid levert en DVI niet. Als ik hem was kocht ik bij Apple een mini DisplayPort -> DVI adapter en dan in elke willekeurige winkel een kabel met een DVI-stekker aan elk uiteinde.

Mocht hij de computer ook op z’n TV aan willen sluiten, om b.v. films te kijken, dan zou het slimmer zijn om een DVI -> HDMI kabel te kopen, aangezien de monitor dat toch ook aankan. Hij zou dan ook nog wel een geluidskabel (met een 3,5 mm stekker aan de ene kant, en iets dat in de TV past aan de andere) moeten kopen om ook geluid bij de film te hebben.

VGA geeft duidelijk mindere kwaliteit, dus dat zou ik niet gebruiken als ik hem was.

Bijdrager
    ChrisKerel

Bedankt voor de uitleg, vandaag maar even naar de pc-boer voor een dvi-kabel en naar de mac-boer voor een omvormer en m’n vriend is weer helemaal blij! (en ik ook, kan ik nog wat met z’n 13″ mbp spelen XD)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.