10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    timdevogel

VGA-scherm op MacBook Pro

Ik heb een MacBook Pro 2015 en een oud VGA-scherm van Belinea. Deze wil ik op de MacBook aansluiten, als tweede scherm.
    Thunderbolt-VGA-adaptertje gekocht en daarmee het scherm aangesloten. Ik heb beeld, maar het is vervormd en de resolutie is ook niet super. Via systeemvoorkeuren>beeldschermen kan ik iets aanpassen, maar ik denk dat mijn MacBook het scherm niet herkent, want de opties zijn heel summier.
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    IGBA

Resolutie niet super? Nee, gek hè? De VGA-standaard is bijna dertig jaar oud. Het is ontwikkeld voor een beeldresolutie van 640 bij 480 pixels. Meer zit er gewoon niet in.

Bijdrager
    Humain

Hmm waarom had ik dan 1680×1050 op mijn VGA scherm dan???

Bijdrager
    timdevogel

De mindere resolutie vind ik niet zo erg IGBA, wel de vervorming.

Bijdrager
    timdevogel

Iemand nog een idee?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    IGBA op 26 oktober 2015

De VGA-standaard is (…) ontwikkeld voor een beeldresolutie van 640 bij 480 pixels. Meer zit er gewoon niet in.

Puur VGA niet, maar super-VGA en andere latere varianten worden in dagelijks gebruik over het algemeen ook „VGA” genoemd, en kunnen veel hogere resoluties dan 640 × 480 pixels aan.

Het probleem klinkt voor mij alsof er vervorming in de adapter optreedt, maar wat je daar precies tegen kunt doen moet je me niet vragen.

Bijdrager
    Dommel

Ik heb 1920X1080 met mn VGA kabeltje.

On: Kan je bij beeldscherm voorkeuren niet invullen dat je de optimale resolutie voor het desbetreffende beeldscherm wilt?

Bijdrager
    SunKeeper

Er zit gewoon een crap-chip in die adapter. Waardeloos ding wat maar met een paar schermen overweg kan.

Ondertussen kun je er een ei op bakken.

Bijdrager
    Brombeer

D’r zitten toch allerlei draaiwieltjes of stelknopjes aan zo’n scherm? Ga daar eens mee stoeien.

Bijdrager
    timdevogel

Dank Boekenwurm, dat is de oplossing!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.