13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    darh

VGA naar DVI kabel

Ik dacht altijd dat een adapter van vga naar dvi erg duur was, nu zag ik echter op allekabels.nl er één staat 8,15 euro. Werkt dit nou gewoon om een cinema display aan te sluiten op een ibook? Eerlijk gezegd kan ik het zelf niet geloven maar zoals het op die site staat zou het moeten kunnen. Weet iemand hier misschien meer van? Bedankt alvast!

Bijdrager
    formulefan

op mijn mac mini zit dvi en een stekkertje voor naar vga. Volgens mij kan dat niet andersom, want dan ga je een analoog signaal digitaliseren.

Bijdrager
    HSL

vga naar dvi is rond de 200 euro, dvi naar vga is wel heel goedkoop.

en deze kabel is dus dvi naar vga.

Bijdrager
    Rini

200 euro ?

Bij ons worden deze kabels geleverd bij de hp monitors.
    De pc’s bezitten namelijk vga connectors. .en de monitors dvi.

Als die 200 euro zijn, dan zal ik er es een paar honderd mee naar huis nemen:)

Denk dat het eerder 20 euro zal zijn;)

De vga kaart is het vrouwtje, de monitor is ook een vrouwtje. Dus de kabel die je daar laat zien is is goed voor vga (kabeltje van ibook is ook een vrouwtje) naar een dvi monitor.
    Dus het zou moeten werken.

Bijdrager
    HSL

er zit een speciaal boxje tussen die analoog naar digitaal signaal moeten omzetten,
    en als jij ze goedkoop mee kan nemen, graag dan. voor 20 euro wil ik er wel 1:)

Bijdrager
    HSL
    Bijdrager
    Rini

Je zult vast gelijk hebben.
    Maar aan die kabels hier zitten geen kastjes aan.

Voor de duidelijkheid.

Pc heeft een “oude” vga aansluiting. Monitor is dvi
    Deze kabel is dus VGA man 1 uiteind. En dvi Man ander uiteind.
    zonder kastjes of dingen.

Bijdrager
    iljitsch

VGA is analoog, DVI heeft zowel draadjes voor analoog als digitaal. Het hangt af van het apparaat welke er aangesloten zijn. Simpelweg de draadjes van de VGA-connector doorverbinden met de analoge draadjes van de DVI-connector is makkelijk & goedkoop, maar daar heb je alleen wat aan als het DVI-apparaat ook analoog doet. Bij de Cinema Displays is dat voor zover ik kan zien op de Apple site niet het geval, het lijkt erop dat die alleen digitaal willen zien.

Bijdrager
    phats

Overigens zijn er twee soorten DVI kabels, DVI-D (digitaal, bij de platte pen ontbreken de 4 extra pennetjes) en DVI-I (integrated, ofwel EN digitaal signaal transport EN analoog transport, te herkennen aan de 4 pennetjes die het analoge sgnaal doorgeven) Mijns inziens vind er dus zowiezo geen conversie van analoog naar digitaal plaats…. Een VGA signaal kan heel eenvoudig via een DVI-I kabel naar de 4 pennetjes geleid worden!

Bijdrager
    HSL

maar met apple cinema displays gaan die kabels dus niet werken?

jammer

Bijdrager
    darh

dus het komt er eigenlijk op neer dat dat kabeltje alleen werkt op een DVI-I aanlsuiting en omdat een cinema display een DVI-D aansluiting heeft gaat het dus niet werken? Ok dan snap ik em, zoiets verwachte ik ook al:wink:

Bijdrager
    Sbojevets

Het zit zo: VGA is analoog signaal en dus van mindere kwaliteit! DVI is digitaal signaal en van hoge kwaliteit.

Je kan iets van DVI (hoge kwaliteit) wel omzetten naar VGA (lage kwaliteit) maar NOOIT van VGA naar DVI. Als dit al zou werken dan zou het nog niet werken op je iBook om een Cinema Display aan te sturen!

Ik denk dat de jongens van die website een foutje hebben gemaakt met die tekst…….ze zeggen dat de kabel alleen analoog signaal transporteerd maar dan wel naar een monitor met DVI? Ik geloof niet dat het werkt of ik ben echt niet goed op de hoogte.

Bijdrager
    phats
    ”dreamlab”

Het zit zo: VGA is analoog signaal en dus van mindere kwaliteit! DVI is digitaal signaal en van hoge kwaliteit.

Je kan iets van DVI (hoge kwaliteit) wel omzetten naar VGA (lage kwaliteit) maar NOOIT van VGA naar DVI. Als dit al zou werken dan zou het nog niet werken op je iBook om een Cinema Display aan te sturen!

Ik denk dat de jongens van die website een foutje hebben gemaakt met die tekst…….ze zeggen dat de kabel alleen analoog signaal transporteerd maar dan wel naar een monitor met DVI? Ik geloof niet dat het werkt of ik ben echt niet goed op de hoogte.

Ach, digitaal=hoge kwaliteit, het hangt er maar vanaf denk ik zo, Als je ‘content’ van hoge kwaliteit is klopt dat wel, je mist dan gewoon een ‘omzettingsstap’…. Anyway, het klopt wel wat die mensen op die site melden…. VGA naar DVI is gewoon een analoog signaal transport naar een scherm met een DVI aansluiting. Bij TV schermen met een DVI aansluiting accepteert dat scherm wel degelijk het analoge signaal, jammergenoeg weet ik niet uit ervaring wat een Mac-scherm wel of niet ‘slikt’ (ik draai op een oudere 17″ Studio display…. Oh ja, qua fysieke aansluiting zijn de DVI-D & I’s uitwisselbaar, als een Cinema Display een analoog signaal accepteert gaat het gewoon werken….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.