17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Logan Legend

Vga aansluiting

Beste Omt Lezer,

Ik heb zojuist een Dell Monitor 20 inch gekocht met een vga aansluiting. Ik zou het heel graag aan mijn MBP mid 2014 willen aansluiten.
    Nou moet ik een omzetter kopen om dit te kunnen doen. Mijn laptop heeft 2 USB 3.0, 2 Thunderbolt en een hdmi aansluiting.
    Ik heb even opgezocht en kwam uit op mini displayport to vga omzetter. Mijn vraag is wat is het verschil tussen mini displayport en thunderblot?
    Mocht ik het omzetter kopen zal het lukken om het aan te sluiten via de thunderblot aansluiting?

Bijdrager
    McPim

Als je deze bedoelt, dat gaat werken.

‘Compatibel met Macs met Mini DisplayPort en Thunderbolt-poorten’

Mini DisplayPort and Thunderbolt zijn dezelfde stekkers. De eerste is alleen voor beeld/geluid, Thunderbolt kan nog veel meer. Als je Mac een Thunderbolt aansluiting heeft kun je er dus een beeldscherm via Mini DisplayPort op aansluiten, en in jouw geval de VGA converter. Heeft de Dell monitor alleen een VGA aansluiting, geen digitale ingang?

Bijdrager
    TheBigZ

Hoeveel heb je betaald voor die monitor?

Een nieuwe monitor is misschien goedkoper dan wat je nu voor de 20″ hebt betaald plus de kosten van de adapter.

https://tweakers.net/pricewatch/546863/dell-p2217h-(met-standaard)-grijs-zwart.html

Bijdrager
    KarelWillem

Yep.

You can use a Mini DisplayPort to VGA adapter, available from the Apple Store. Thunderbolt is backwards compatible with Mini DisplayPort.

Bijdrager
    Logan Legend

@McPim
    Ik bedoelde meerdeze soort. Zal dit ook werken?

@TheBigZ
    Ik heb de monitor via marktplaats gekocht voor een bedrag van €10,-

@KarelWillem
    Are you 100% sure about it?

Bijdrager
    McPim
    Logan op 15 januari 2017

Zal dit ook werken?

Ik denk het wel Logan Legend, gewoon uitproberen en anders stuur je ‘m terug :wink:

Moderator
    Night

Je moet op de monitor even kijken of de VGA aansluiting een ‘mannetje’ of ‘vrouwtje’ is.
    Dan weet je gelijk welke je moet hebben.

Deze:

of deze:

Bijdrager
    McPim

Op de monitor is het een vrouwtje Night. De Apple adapter is ook een vrouwtje omdat je daar nog een mannetje-mannetje VGA kabel op aansluit. Met die van Logan Legend doe je dat niet, dus is dat een mannetje :wink:

Bijdrager
    computer space

Volgende keer, koop een HP LP2065. Ook 10-20€, maar met DVI, en IPS paneel.

Bijdrager
    Logan Legend
    computer op 15 januari 2017

De probleem blijft het zelfde computer, punt is dat ik het moet aansluiten op mijn MBP mid 2014. Die heeft geen dvi of IPS aansluiting.
    Ik ga gewoon kijken voor een goedkope VGA naar Mini Displayport (Thunderbolt) omzetter. Budget is dan max 7€.
    Dan heb ik een goeie Dell 20” monitor voor rond de bedrag van 17€.

P.s Lezers van omt, als jullie tips en tricks hebben laat me dat aub weten. Ik sta open voor alle feedback.

Bijdrager
    KarelWillem
    Logan op 15 januari 2017

@KarelWillem
    Are you 100% sure about it?

Eh, yep. .:)

Bijdrager
    fixar

Met een budget van 7 euro (;-) ) zul je dan wel ergens in een chinese webwinkel uit gaan komen. Daar kosten ze tussen de 3 en de 15 euro en heb je na een paar weken wachten de gewenste oplossing in huis.

Bijdrager
    McPim
    Logan op 16 januari 2017
    computer op 15 januari 2017

De probleem blijft het zelfde computer, punt is dat ik het moet aansluiten op mijn MBP mid 2014. Die heeft geen dvi of IPS aansluiting.

Jawel, je hebt ook Mini Displayport naar DVI kabels, ‘computer space’ bedoelt dat je voor dat geld ook een monitor met een digitale ingang kunt kopen. De Dell die jij noemt heeft een analoge ingang.

Ik ga gewoon kijken voor een goedkope VGA naar Mini Displayport (Thunderbolt) omzetter. Budget is dan max 7€.
    Dan heb ik een goeie Dell 20” monitor voor rond de bedrag van 17€.

Je had er toch al een gevonden van €9,80? Als het echt nog €3 goedkoper moet zul je inderdaad in China moeten zoeken. En lang wachten.. Maar ff serieus, met een MacBook Pro van duizend euro plus ga je toch niet een nóg goedkoper kabeltje zoeken 8-O ?

Ik weet niet hoeveel tips en tricks je nog wilt hebben, alle opties zijn wel genoemd zo :wink:

Bijdrager
    Logan Legend

@McPim
    Whahaha, je hebt wel gelijk Pim over de goedkoop kabeltje. Maar er zijn bij mij twee reden waarom ik voor die goedkope kies.

Rede 1: momenteel ben ik werkloos en ben hard opzoek naar een werk. Daarom heb ik mijn geld hard nodig. Anders zoude ik een 20” Apple cinema display hebben gekocht van ronde €150,-. Op deze wijzen heb ik als nog een extra monitor voor Logic en FCPX voor 17€ ipv 150€. Nou hoor ik je denken waarom heb je dan een monitor gekocht. Nou, dat heb ik hard nodig omdat naast het werken zoeken, zit ik ook veel achter Logic en Final Cut Pro. Met een extra display werk ik veel fijner met deze programma’s.

Rede 2: Wat is de verschil tussen de duur kabel en de goedkope? Wat mij betreft hebben de beide kabeltjes het zelfde functie. Waarom zou ik dan 40€ a 50€ moet betalen voor een kabel kopen in de winkel. Als ik een gelijkwaardige kabel kan krijgen voor maar 3€ a 7€. De enige nadeel is dat ik een aantal weken moet wachten.

@Computer space
    Sorry ik begreep u verkeer. Mijn excuus

P.s: mijn complimenten over de feedback (tips en tricks) wat ik van jullie krijg. Ik vraag altijd mijn vragen alle eerst bij jullie, want zo weet ik zeker dat ik een goeie antwoord krijg. Hierbij mijn complimenten nogmaals.

Bijdrager
    McPim

Ik snap ’t Logan Legend, en zie nu dat jouw link naar de €9,79 kabel ook zo’n Chinees ‘heel-lang-wachten-maar-wel-goedkoop’ adres is. Daar krijg je het in NL inderdaad niet voor. Succes!

Bijdrager
    Logan Legend
    McPim op 16 januari 2017

Ik snap ’t Logan Legend, en zie nu dat jouw link naar de €9,79 kabel ook zo’n Chinees ‘heel-lang-wachten-maar-wel-goedkoop’ adres is. Daar krijg je het in NL inderdaad niet voor. Succes!

Dank je McPim voor alle hulp.(y)

Bijdrager
    Logan Legend

Beste lezer,
    De omzetter is vandaag binnen gekomen. Ik heb het gelijk uitgeprobeerd. Werkt heel goed. Ik jullie graag ontzetten bedanken.

https://imageshack.com/i/pm2douKdj

Super!!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.