17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

vette toetsen macbook pro

Als ik soms ’s mijn toetsenbord bekijk, vooral met strijklicht, lijkt ’t wel ’s of ik elke dag een chinese rijsttafel achter ’t ding eet zo vet als het lijkt. Nu probeer ik dat wel ’s weg te vegen met ’t doekje waar ik op m’n scherm wel ’s mee reinig, maar ’t gaat niet echt weg. Vooral m’n spatiebalk heeft ‘r last van.

Wat gebruiken jullie om je keyboard op gezette tijden te ontvetten op een makkelijke manier??

(en ja, ik heb gezocht of dit onderwerp vaker voor kwam, maar met “vet” vind ik alleen zaken als “vet cool” etc.)

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Yaris

Had je gezocht op toetsenbord reinigen of schoonmaken dan had je ook al wat draadjes gevonden.

Bijdrager
    Sumar

Ik gebruik iClean en Virashield doekjes van Fellows. Vuil vliegt eraf.

Bijdrager
    Lauwrence

die fellows doekjes e.d. zijn mijns inziens veel te duur voor wat ze doen (gelijk al die LCD cleaner doekjes).

Je kunt de toetsen afnemen met wat afwasmiddel verdunt met water of foam cleaner (dat tevens een hele goede LCD cleaner is).

En natuurlijk geen rijsttafels meer achter het KB :P

Bijdrager
    joepmac

Katoenen doek met 70 of 96% isopropylalcohol, werkt het beste voor het toetsenbord vind ik.
    even licht schoonmaken kan met de spuitflakon iKlear en een microvezel doek.

Ook de monitor schoonmaken geeft een heel mooi resultaat met de iKlear + de goede doek.
    Echt hardnekkige vlekken op het beeldscherm pak ik toch wegwerpdoekjes met 70% alcohol voor:) Je wil niet weten hoe sommige mensen tegen het beeldscherm aan niezen.

Bijdrager
    G-Force

Glimt het niet gewoon omdat het versleten is?

Inactief
    Anoniem

3 weken oud….

”G-Force”

Glimt het niet gewoon omdat het versleten is?

Bijdrager
    Yaris

… en dan al vet? Een paar tips:

[*:ec0b5c23d9]niet eten achter je computer;
      [*:ec0b5c23d9]je handen wassen voordat je begint te werken.[/list:u:ec0b5c23d9]

Bijdrager
      anoukane

Ik wilde er niet een nieuw topic voor openen.

Ik heb sinds kort een witte Macbook met unibody. Met wat kan ik het beste het scherm en de behuizing schoonmaken? Iklear?

Bijdrager
      Yaris

Zoek eens op MacBook schoonmaken zou ik zeggen. Dat onderwerp is al meermaals ter sprake gekomen.

Zie o.a. http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=143892

Bijdrager
      Vinhelper

Ik zou het gewoon zachtjes met het bijgeleverde doekje doen, een paar druppels water erop en dan even op slaan:P klinkt vreemd, maar anders blijft het water er niet aan hangen.:wink:

En let op dat je je scherm met een ronddraaiende beweging 1 kant op schoonmaakt, en dat het scherm zelf UIT staat, scherm+backlight, dus NIET alleen de backlight. (heel zachtjes op drukken)

Dus eerst je scherm en dan de case. Ik doe het al 1½ jaar zo, resultaat is top!:wink:

Bijdrager
      anoukane

Welk bijgeleverde doekje? Die bij m’n Macbook? Ik geloof niet dat ik die gezien heb, maar ik zal nog even kijken:)

Bijdrager
      Yaris

Alle zachte doekjes zijn goed hoor.

Bijdrager
      anoukane

Maakt het niet uit welk scherm er op je Macbook zit? Ik heb, via mijn zoekopdrachten, gelezen over glanzende schermen of een mat scherm of dat er glas voor zit zoals bij mijn nieuwe witte macbook? :?

Bijdrager
      Vinhelper

Maakt niet uit, als je het doet zoals ik beschreef, dan worden alle soort schermen schoon zonder beschadigingen. Als je het scherm maar uitzet.

En verder niet teveel in niezen:P

Bijdrager
      vanhyfte.johnny

Ik gebruik altijd babydoekjes voor mijn Powerbook alu. Altijd perfect proper en het ruikt nog lekker ook!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.