11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Verzonden berichten

In Mail heb ik aan de linker zijde o.a. de volgende postbussen: Inkomend, Concepten, Verstuurd en Prullemand. Elke postbus is onderverdeeld in mijn verschillende accounts, account A, account B en account C. Daarnaast staan er ook nog postbussen met de naam van mijn account: account A, account B en Account C. Deze drie accounts zijn onderverdeeld met alleen Verzonden berichten.

Via mijn Iphone 5 heb ik een bericht verstuurd met Account A. Het vreemd is nu dat dit bericht op mijn Macbook alleen verschijnt in Account A onder Verzonden berichten en niet in de eerder genoemde postbussen Verstuurd onder Account A.

Op mijn Iphone 5 zie ik het verstuurde bericht wel in de postbus Verstuurd.

De Inkomende berichten zie ik zowel in mijn Macbook als in mijn Iphone.

Wat gaat hier verkeerd?

Bijdrager
    McPim

Op zich niks, maar kijk even in je instellingen op je iPhone én op je Mac waar de verzonden berichten worden bewaard. Dat kan lokaal zijn of op de IMAP server. Zie hier bijvoorbeeld voor iOS, op je Mac onder voorkeuren/Accounts/Mailbox Behaviours. Waarschijnlijk zijn die instellingen niet overal gelijk.

Bijdrager
    McPim

…opgelost Vindplaats?

Bijdrager
    Vindplaats

Neen, want in mijn Iphone 5 zie ik bij Instellingen/Mail/Accounts/ Account A of Account B of Account C  nergens iets van sent mail of verzonden berichten. Op mijn Macbook kan ik dat wel vinden onder Mail/Voorkeuren/Account A of Account B of Account C.

Bijdrager
    McPim

Bij mij staat dat op m’n iPhone SE (iOS 12.4.1) bij ‘Instellingen’ -> ‘Wachtwoorden en Accounts’  -> <jouw email account> -> ‘Account’ -> ‘Geavanceerd’, en dan zie ik dit plaatje:

Dat bedoel ik dus (‘Verstuurd’). Jouw iPhone 5 heeft geen iOS 12 dus misschien staat het niet op exact dezelfde plek, maar je kunt het wel degelijk ergens aanpassen.

Bijdrager
    Vindplaats

Helaas kan ik nergens iets vinden dat lijkt op sent messages

Bijdrager
    McPim

Ik zal eens kijken of ik nog ergens een iOS 10.3.3 device heb..

Bijdrager
    Vindplaats

De versie die ik heb op mijn Iphone is 10.3.4. Dat komt waarschijnlijk overeen met 10.3.3.

Bijdrager
    McPim

Klopt inderdaad, 10.3.4 was de laatste versie voor een iPhone 5. Ik heb er hier een maar die heeft geen mail geconfigureerd 😬.. Zo moet het toch ook lukken: dit artikel gaat over iOS 10. Als ik vanaf stap 10 lees moet de instelling waar ik het over heb te vinden zijn onder ‘Instellingen’ -> ‘Mail’ -> ‘Accounts’ -> <jouw account> -> ‘Geavanceerd‘ (daarvoor moet je misschien naar beneden scrollen) -> en dan krijg je weer een scherm zoals het eerdere plaatje hierboven. Bij welke stap gaat het mis in jouw geval of zie je iets anders?

Gaat het trouwens om IMAP accounts en bij welke provider?

Bijdrager
    Vindplaats

Bij mijn emailadres van de provider Ziggo heb ik het gevonden. Dat gebruik ik echter nooit. Bij mijn Gmail adressen staat het niet. Het zijn imap accounts.

Als ik nu via mijn Ziggo account vanaf mijn Iphone een email verstuur dan staat het toch alleen maar in Sent bij mijn Ziggo account links onder en niet bij Verstuurd waar ook o.a. Inkomend, Concepten ed staan.

Bijdrager
    McPim

Vindplaats op 9 september 2019 om 10:06
    Als ik nu via mijn Ziggo account vanaf mijn Iphone een email verstuur dan staat het toch alleen maar in Sent bij mijn Ziggo account links onder en niet bij Verstuurd waar ook o.a. Inkomend, Concepten ed staan.

Dan moet je dus een andere folder kiezen bij de instelling ‘Verstuurd’ die je nu gevonden hebt. Maar dat is niet meer heel relevant als je dit account nooit gebruikt. Gmail accounts werken soms net even anders onder iOS, ik weet dat je in de online Gmail instellingen kunt kiezen welke IMAP mappen zichtbaar zijn op je device. Misschien dat de oplossing in die richting ligt.

Staat er in je Gmail instellingen (online in je browser) bij ‘Settings’ -> ‘Labels’ -> ‘Sent’ een vinkje bij ‘Show in IMAP’?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.