4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Verzending voor risico koper

Las net deze voorwaarde op een webshop:

Portokosten: + € 3,50 – verzending is voor risico koper.

Ik vraag me af wat jullie hier van vinden. Kan dit nou zo maar?

Bijdrager
    Лукас

Jep, heb het vaak genoeg gezien, ook internationaal. Als ze het vermelden in hun voorwaarden of op hun website is het prima.

Inactief
    Anoniem

Maar de voorwaarden mogen niet in strijd zijn met de wet. En volgens mij zegt de wet dat de verkopende partij de plicht heeft tot levering. Als de goederen in de post kwijtraken voldoet de verkopende partij niet aan zijn verplichting. Het kan dan niet zo zijn dat het een geval van pech is voor de kopende partij.

Als een shop er een dergelijke voorwaarde op na houdt, zal ik er in ieder geval nooit iets bestellen. Stel dat het kwijt raakt bij TNT dan ben ik mijn geld kwijt.

Bijdrager
    Thoomas

@Meh1965 Je hebt gelijk inderdaad. Dit is in de wet geregeld volgens artikel 7.1 van de Postwet:
    http://www.wetboek-online.nl/wet/Postwet/7.html

Daar staat dat alleen als het pakket geregistreerd/aangetekend wordt verzonden, dat de bezorgdienst (TNT bijv.) verantwoordelijk is bij verlies, anders is de verzender (de webwinkel) verantwoordelijk, en dient deze te bewijzen dat het pakketje daadwerkelijk is verstuurd. In geen van de gevallen is de ontvanger dus verantwoordelijk voor verzending.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.