21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    manhattan

Verzenden Apple –> Windows via MSN traag

Ik ben de enigste met een apple thuis, en als ik een bestand van mij af via MSN naar onze windows pc wil versturen duurt het enorm lang. Ik heb zelf MSN for mac en onze gewone pc, de gewone messenger.

Ook naar mensen buiten af met windows messenger duurt het heel lang.

Een andere windows laptop met windows messenger die op ons netwerk draaide en een bestand verstuurde naar onze windows pc met windows messenger deed het gewoon wel met snelheid.

Ligt dit aan het feit dat ik MSN for mac heb? aan mijn livebox verbinding? of kan iemand mij vertellen waar dit wel aan ligt en nog belangrijker hoe ik het kan oplossen?

Surfen, ed gaat allemaal wel prima.

Bijdrager
    mac osx rules

Het lijkt me msn voor mac, probeer het eens via Adium?

of koop een geheugen sticky of kabeltje :P

Bijdrager
    manhattan

Usb stick heb ik al, het is gewoon vervelend, als iemand een foto, muziekbestand, word bestand of iets anders wil versturen via MSN.. dat het dan 2 uur duurt terwijl het bestand eigenlijk niet groot is.

&je hebt van die mensen die het dan vervelend vinden om het te mailen..
    Ook als ik iets stuur naar hen duurt het trouwens lang.

Is Adium een vergelijkbare msn?

Bijdrager
    DK master

Jah, maar gaat net zo snel (traag) als msn messenger bij mij, je hoeft het niet te proberen denk ik..

Bijdrager
    manhattan

Oh jij had het al geprobeerd? het ligt dus aan het feit dat de een windows heeft en de ander mac heeft?
    Ik heb adium uitgeprobeerd en het duurde idd nog lang, is dit niet op te lossen?

Bijdrager
    DK master

Nee het is niet op te lossen, het ligt aan dat de bestanden eerst naar een aparte server gestuurd moeten worden en dan weer ergens langs ofso, ze kunnen niet direct naar de andere persoon, wat bij windows naar windows beter gaat…

Bijdrager
    manhattan

Bummer…

Nu heb 1 nadeel ontdekt van apple:cry: tenzij… als iedereen nou eens Apple neemt, zou het simpeler zijn.
    In ieder geval bedankt voor deze verheldering!

Bijdrager
    ateazz

hey hallo

het ligt aan het programma msn, en de route.
    maar adium en mercury gaan wel degelijk sneller dan msn zelf.
    tuurlijk kan er nix tippen aan ichat:)

greetzz

Bijdrager
    So Klear
    ”manhattan”

Bummer…

Nu heb 1 nadeel ontdekt van apple:cry: tenzij… als iedereen nou eens Apple neemt, zou het simpeler zijn.
    In ieder geval bedankt voor deze verheldering!

Hoezo nadeel ligt aan de Mac? Het is een service van Microsoft…

Bijdrager
    manhattan

Excusez-moi.. helemaal waar. Die woorden neem ik terug..
    Ik heb ichat op mijn iBook alleen nog niet uitgeprobeerd :sealed: ga ik dat morgen even doen. Nu is het hoog tijd..

Fijne nacht;)

Bijdrager
    Turbanus

Je hebt het over meerdere pc’s en een router? Dan heb je dus ook een netwerk en kun je d.m.v een ftp-progje kontakt maken met de gewenste pc en de zaak via het interne netwerk overgooien.

Bijdrager
    deSpaanseRente

‘k heb hetzelfde.. Of ik nu adium, Msn Messenger, Amsn of Mercury Messenger gebruik; Bestansoverdracht gaat overal ongeloooofelijk traag. Als ik windows echter emuleer en een windows-msn gebruik op mn mac gaat het plots veel sneller .. :’)

Bijdrager
    mac osx rules

iChat naar iChat gaat natuurlijk het snelst :P

Maar als je het overzenden nou eens via internet doet.. zoiets als: http://www.yourfilehost.com/

Misschien is dat een optie?

Bijdrager
    Marcski

Dat komt omdat het dan niet via het interne netwerk, maar via een MSN server ergens op internet verstuurt wordt..

Waarom deel je niet een bepaalde map op de Windows pc, dan kan je daar gewoon bestanden heenslepen vanaf je Mac

op Macmiep.nl staat dacht ik wel een how-to

Bijdrager
    PietjePuk

Elke snelheid verbleekt bij het versturen van iChat naar iChat…:wink:

Bijdrager
    MJG

Ik vind het ontvangen van bestanden (van windows naar mac) ook ontzettend traag.
    Zelfde probleem en dus ook niets aan te doen?
    Ander msn programma dan msn:mac heeft dus ook geen zin?

Bijdrager
    jspr
    ”PietjePuk”

Elke snelheid verbleekt bij het versturen van iChat naar iChat…:wink:

het is een direct connect verbinding….niet normaal hoe snel!

Bijdrager
    manhattan
    ”Marcski”

Dat komt omdat het dan niet via het interne netwerk, maar via een MSN server ergens op internet verstuurt wordt..

Waarom deel je niet een bepaalde map op de Windows pc, dan kan je daar gewoon bestanden heenslepen vanaf je Mac

op Macmiep.nl staat dacht ik wel een how-to

Bedankt voor de tip, ik ben me erin aan het verdiepen en ga dat waarschijnlijk doen. Toch blijft het jammer, want ook als klasgenoten die schoolbestanden van hun eigen windowspc of notebook willen sturen is het vervelend.

Bijdrager
    Marcski

begrijpelijk, maar msn messenger voor windows is de enige msn-client die direct files ka versturen, elke andere verstuurt het via een msn-server

Bijdrager
    olly87

Misschien een domme vraag, maar waarom heeft Skype daar dan geen last van? Zowel het verzenden van bestanden als webcam gaan via Skype op een prima snelheid! (ook mac-pc)

Bijdrager
    eluxinim

helaas, heb het zelfde probleem en ik dacht hier de oplossing te vinden, maar ik kan er dus niks aan doen…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.