4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ragbak

Verzekerings vraag

Hiep hoi!

Ik ben lekker een weekendje aan het Center parcsen (Erperheijde Belgie) (om even lekker helemaal weg te zijn:-) kreeg ik zaterdag ineens een telefoontje van onze babysitter (broertje van mijn vriendin, die past op mijn 5 katjes).
    De melding was dat er waarschijnlijk een kleine ruzie is geweest tussen mijn katten, ze hebben mijn televisie twv 1300 eurie van mijn televisiekast af gesmeten,gevolg kapot…

Nu ben ik echt heel erg aan het twijfelen, kan dit echt gebeurt zijn door de katten? de televisie weegt maar liefst 13,9 kilo (wel LCD) en heeft een stabiele voet waar deze op rust. Zou dit echt gebeurt zijn door de katten? of is het misschien toch een ongelukje geweest door broertje van mijn vriendin die dit niet durft te melden…

Ik heb nu al contact opgenomen met mijn verzekeringsagent en deze gaat mij een schadeformulier toesturen,als ik nu van tevoren weet dat ik niets vergoed krijg als ik reden opgeef dat het door mijn katten is gebeurt ga ik dan wel iets vergoed krijgen? ik weet wel zeker dat als ik het broertje van mijn vriendin opgeef dan gaat dit door zijn WA verzekering vergoed worden maar ik durf hem hier natuurlijk niet van te beschuldigen..

wie weet wat wijsheid is?

alvast bedankt voor de reactie(s)

Bijdrager
    jf

Volgens mij is het weekend al voorbij…

Tsja, hangt helemaal van de voorwaarden van je verzekering af of je iets vergoed krijgt.

Je babysitter beschuldigen is inderdaad wel heel wat, zeker als je het niet zeker weet. Die TV kan ook enigszins topzwaar zijn. Een zware voet zegt niet alles, het kan voldoende zijn om hem onder normale omstandigheden en bij ligt stoten de TV wel overeind houdt, maar bij aanraking met een stel stoeiende katten het onderspit delven. Het kan dus gewoon waar zijn.

Een ander verhaal is dat je babysitter kan zeggen dat hij er per ongeluk tegenaan heeft gezeten. Dan kost het hem niks, behalve dan liegen tegen de verzekering en daarmee fraude plegen.

Bijdrager
    Turbanus

De babysitter valt toch onder de WA-verzekering van zijn ouders? Jullie waren er niet en het is gewoon een ongeluk geweest. De katten kunnen het net zo min gedaan hebben als de muizen. Dus dat joch moet gewoon eerlijk vertellen hoe dat gebeurd is. Niemand hoeft daar kwaad over te worden. Ald je de jongen even uitlegd, dat hij beter echt kan vertellen wat er (per ongeluk) is gebeurd, omdat je vanwege zo’n kattenverhaal geen verhaal hebt, zal hij best bijdraaien denk ik.
    Als je je verzekering maar niet te vroeg hebt ingelicht…..

Bijdrager
    trabant

Pluis maar even fijn met zwagerlief uit hoe hij verzekerd is, en maak hem duidelijk dat dit een gevalletje W.A. is, en daarbij gaat i.t.t. bij een autoverzekering de premie niet omhoog na een gehonoreerde schadeclaim.
    Want ook vijf volwassen katers moeten letterlijk veel te hard hun best doen om veertien kilo TV omver te krijgen.
    Deze ongeloofwaardige lezing kan regelrecht naar die webstek waar allerlei andere vaak kunstige verzinsels, die met de kat probeerde wijs te maken, worden verzameld.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.