11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    .Ronald

Verzekering voor mijn Macbookpro

Ik zou graag een verzekering willen hebben voor mijn macbookpro maar het is mij niet geheel duidelijk wat voor mogelijkheden er zijn. Apple care vind ik aan de prijzige kant en ben daarom opzoek naar een soort van kostbaarheden verzekering. Veelal vallen hier alleen instrumenten onder.

Heeft iemand ervaring met de verzekering van zijn of haar notebook.

ps. mijn huidige verzekeraar wil geen notebooks laten toevoegen aan de inboedelverzekering… wat misschien ook wel logisch is…

Bijdrager
    trabant

Apple care is primair een uitgebreide garantie, die je kunt bijkopen. Die staat helemaal los van begerige junkentengels.
    Het gaat mij niet aan wat je declaratiegeschiedenis is en wat je allemaal je bij die verzekeraar hebt ondergebracht, maar heb je al gedreigd met opstappen?
    Of kun je een (permanente) reisverzekering uitbreiden?

Bijdrager
    .Ronald

Applecare vind ik aan de dure kant… ik zie dat OHRA bijvoorbeeld wel een verzekering heeft voor dit soort dingen maar FBTO dus niet.. misschien moet ik gaan dreigen… buiten apple care om dus geen verzekerings ervaring…

Bijdrager
    trabant

Vraag Monique van de Ven eens hoe ze haar laptop heeft verzekerd?:mrgreen:

Maar Apple Care is toch een extra jaar* garantie, geen (diefstal)verzekering?

*volgens Apple twee jaar na het eerste jaar, maar dankzij het Europese consumentenrecht is dat effectief eigenlijk alleen het derde jaar na de eerste twee jaar wettelijke garantie. Hier zijn echter al legio topics over te vinden.

Bijdrager
    .Ronald

Appletalk: 400ballen. 100 euro per jaar vind ik meer acceptable.
    (alsin via een verzekerings maatschappij)

Bijdrager
    Mr Wabbit
    ”.Ronald”

Appletalk: 400ballen. 100 euro per jaar vind ik meer acceptable.
    (alsin via een verzekerings maatschappij)

Volgens mij begrijp je Trabant niet helemaal..Applecare is geen verzekering, maar een verlengde garantie..

Bijdrager
    .Ronald

Ah, ok…. nou dan zoek ik dat niet:)
    Enig advies?

Bijdrager
    Mr Wabbit

Shoppen…dat is alles wat ik kan zeggen..er zin vast wel vezekeringen te vinden die laptops verzekeren en ervaring leert dat ze nu eenmaal vriendelijker zijn voor nieuwe klanten, dan voor bestaande klanten, hoe krom dat ook mag klinken..ik zou er even wat tijd voor uittrekken en eens flink gaan rondshoppen..en vooral aan de verzekeraars waarmee je contact zoekt laten weten dat je aan het shoppen bent..kan wonderen doen:D

Bijdrager
    pcmarcel
    ”.Ronald”

Ah, ok…. nou dan zoek ik dat niet:)
    Enig advies?

:x Jeeee man…. kan jij niet lezen ofzo….
    de eerste reaktie op je vraag is al ‘ enig advies’

:cry:

[size=7:ff2b93102f]sorry aan de rest maar hier kan ik echt gek van worden :x [/size:ff2b93102f]

Bijdrager
    .Ronald

Dat bedoel ik niet… ik ben op zoek naar een goede verzekering en ik vraag me of iemand dat hier heeft. Bijvoorbeeld bij een FBTO of OHRA etc… (Kostbaarheden verzekering)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

doorlopende reisverzekering is geen goed idee, geeft vaak alleen dekking als je “op reis” bent en daar valt een treinreis naar school *niet* onder.
    een kostbaarhedenverzekering als aanvulling op je inboedelverzekering zou kunnen, maar kijk of die ook buitenshuis geldt.
    speciale laptopverzekering is beter, maar niet zo eenvoudig te vinden en waarschijnlijk ook duur.

mocht je iets vinden, kijk goed naar de voorwaarden.
    diefstal is vaak alleen meeverzekerd als het vanuit een “afgesloten ruimte” is.
    auto’s vallen daar niet onder, soms wel maar dan alleen vanuit de afgesloten kofferbak.
    kijk ook of je eigen stommiteiten (koffie of cola) ook zijn meeverzekerd.
    kijk ook naar het bedrag wat ze uitkeren (dagwaarde, vervangingswaarde)

gewoon even rondbellen met de grote verzekeraars of wat verzekeringstussenperonen (assurantiekantoren) bellen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.