6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    atiebatie99

Verzekering meerdere apparaten

Goedemiddag,

Ik heb sinds december een iPhone 6 plus en sinds 2 weken een MacBook Pro. Nou ben ik opzoek naar een verzekering die beide apparaten dekt. Ik vind veel verzekeringen die de apparaten apart verzekert maar dat wordt voor het mooie wat te duur. Ik lees ook vaak dat het moet binnen 15 dagen na aankoopdatum. Heeft iemand een goede tip waar ik beide kan laten verzekeren?

Alvast bedankt,

Sjors

Bijdrager
    Shmoo

Meestal zit al dit soort ongein al standaard bij je inboedelverzekering ingecalculeerd, of bij dat van je ouders als je nog thuis woont.

In de meeste gevallen is een inboedelverzekering heel makkelijk samen te vatten, alles dat je in je huis brengt is verzekerd. Behalve je vriendin of Jimmy want die kunnen weglopen.

Kijk de polis maar eens na. Niet alles verzekeringen dekken de volledige schade na een X periode maar ze dekken wel iets en je kunt dan zelf bepalen of je extra wilt verzekeren.

Bijdrager
    Wijtze

Ter aanvulling op wat Smoo zegt, kijk ook eens bij Interpolis. Die bieden een buiten de deur verzekering waarbij dit soort apparaten verzekerd zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Inderdaad, daar moet je naar kijken, want bij dit soort dingen gaat het voornamelijk buitenshuis verkeerd. Een normale inboedelverzekering dekt dat standaard niet, maar veel verzekeraars beiden tegen een klein extra premiebedrag een ‘kostbaarheden buitenshuis verzekering’ o.i.d. aan. Zeer de kosten waard, en (veel) goedkoper dan een aparte verzekering voor iPhone’s e.d..

Bijdrager
    atiebatie99

Ah oke ik zal is even informeren bij m’n ouders of we zoiets kunnen nemen. Onze huidige inboedelverzekering dekt dit op dit moment niet weet ik uit ervaring (RIP iPhone 5 18-9-2014…). Thanks!

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb bv deze: Kostbaarheden Buitenshuisverzekering
    En dat is een aanvulling op een bestaande inboedelverzekering bij die verzekeraar. Volgens mij betaal ik er ongeveer 45 euro extra per jaar voor. En dan zijn er heel wat Apple goodies mee verzekerd…

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  GoeieDag.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.