7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MCNONAMUS

Verzamelalbum op volgorde houden in iTunes?

Ongetwijfeld niet goed gezocht maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb Arrows Rock top 500 met een prefix van nummer volgorde (001 Led Zeppelin – Stairway To Heaven.mp3

Deze lijst wil ik in itunes zetten, maar hoe ik ook klooi, ik heb (na wat aanpassingen) wel netjes één verzameling, maar die prefix zie ik nergens meer, en krijg dus alles dus door elkaar op alfabetische volgorde.

Wat doe ik verkeerd???

Het moet dus gewoon worden:
    001 – Led Zeppelin
    002 – Deep Purple

etc..

Bijdrager
    Pieterr

iTunes kijkt helemaal niet naar bestandsnamen. Je kunt wel zelf een afspeellijst maken waar je de nummers insleept, en zelf op de gewenste volgorde zet. Zorg er dan voor dat je sorteert op volgnummer (eerste kolom in de afspeellijst).

Bijdrager
    jago

Zoals Pieterr zei kijkt iTunes niet naar de bestandsnaam. iTunes kijkt naar je ID3 tag.
    Wat je kan doen:

1) Selecteer al je liedjes
    2) druk [command] + i (of rechterklik > Get info)
    3) Ga naar het tabje “Options”
    4) Zet “Part of a compilation” op “Yes”

Nu staan al je liedjes samen, het enige wat je nu nog moet doen in maken dat je “track number” steeds ingevuld is, maar voor 500 liedjes is dat manueel bijna niet te doen …
    Is de ID3 tag totaal niet ingevuld?

Inactief
    Anoniem

Ik hoop dat je de liedjes met prefix nog niet hebt weggegooid? Dan kan je met een MP3 idtag program de filenames naar ID3 tags brengen (zet je bijvoorbeeld de prefix in het tracknumber) veld en zo kan je dan van de volgorde genieten zonder veel werk aan te hebben.

Bijdrager
    nookie
    ”Beakerflo”

IMP3 idtag program

Filenames to songnames
    Doug’s iTunes scripts.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Bedankt voor de antwoorden allemaal, maar helaas lukt het me nog niet.

* Ik heb de songs separaat staan, dus kan rommelen…
    * Ik heb het script programma gedownload en in itunes werkend

Uit de hele lijst pak ik nu maar effe nr 1 t/m 10 en die klik ik aan en run het script.
    De file name is 001 led zeppelin, maar met geen mogelijkheid zie ik die “001” terug.

Het script programma zegt netje “done” als het klaar is, en heb wel een paar nummers gekregen met een prefix, maar niet alle, dat maakt het er ook niet makkelijker op:(

De 500 nummers die ik in Itunes gezet heb, heb ik nu weggegooid om schoon te kunnen beginnen.

Van de m3u lijst heb ik een kleinere gemaakt voor testing.
    Of ik de nummers nu los er in gooi, of via die m3u, ik krijg geen goede volgorde.

De m3u lijst ziet er zo uit (smultron)

#EXTM3U
    #EXTINF:483,Led Zeppelin – Stairway To Heaven
    001 Led Zeppelin – Stairway To Heaven.mp3
    #EXTINF:370,Deep Purple – Child In Time
    002 Deep Purple – Child In Time.mp3
    #EXTINF:382,Pink Floyd – Comfortably Numb
    003 Pink Floyd – Comfortably Numb.mp3
    #EXTINF:446,Metallica – One
    004 Metallica – One.mp3

etc.

Bijdrager
    MCNONAMUS
    ”jago”

Zoals Pieterr zei kijkt iTunes niet naar de bestandsnaam. iTunes kijkt naar je ID3 tag.
    ….<KNIP>

Nu staan al je liedjes samen, het enige wat je nu nog moet doen in maken dat je “track number” steeds ingevuld is, maar voor 500 liedjes is dat manueel bijna niet te doen …
    Is de ID3 tag totaal niet ingevuld?

Na een middagje kl**ien ben ik er uit en is het gedeeltelijk gelukt.

Heb met het programma Simple Tagger alle nummers voorzien van één Album naam (Arrow Rock 500 2008) en die ineens ingevoerd in Itunes, in een separate map “TEST”

(Natuurlijk eerst wel een paar nummers getest:D )

Daarna met :apple: + A alles geselecteerd, bij sommige bleek de albumartiest ingevuld, bij andere niet.
    Dus daar maar 1x een ” – ” ingevuld en vinkje gezet.
    Idd zoals je aangaf gekozen voor verzameling.

Nu staan ze ineens wél goed in deze test map!
    Het was dus die ID tag die niet goed was….
    Voor de netheid het ” – ” weer weggehaald.

Wil ik ze nu in de hoofd map (bibliotheek) doen dan klopt de volgorde ineens niet, snap er nu echt niks meer van!!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.