11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Verwijderen van submap op een USB stick

Het lukt mij niet een submap van mijn USB stick te verwijderen. Het vreemde is wel dat ik wel een submap kan verwijderen van bv mijn documenten. Wat doe ik fout.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb het even geprobeerd. Als ik die submap selecteer, dan is het verwijderen geen enkel probleem:

Wat er dan wel aan de hand is, zou ik danook niet weten. Misschien iemand anders. Zijn de bevoegdheden van documenten/submap hetzelfde als de bevoegdheden van je (sub)mappen op de USB-stick?

Bijdrager
    Joffry

Als je een submap verwijdert, moet je voordat je de USB-stick verwijdert wel de vuilnisbak ledigen !

Bijdrager
    Vindplaats

Hoi Sedekit,

Waar en hoe kan ik die bevoegdheden controleren? Ik ben pas begonnen met de Mac en weet dus niet precies waar ik het een en ander moet zoeken.

Hoi Joffry,
    De vuilnisbak heb ik geledigd, maar daarna lukt het nog niet.

Bijdrager
    sedikit

selecteer een submap van je documenten/rechtermuisclick: Toon info. je krijgt dan dit venster:

Van belang is, dat helemaal onderin, bij “Delen en bevoegdheden” deze opties ook in “Toon info” van je submap staan van je USB-stick. (De rode streep daar is je naam). Je kunt ook “Toon info” oproepen in Finder/menubalk/toon info. Je kunt die opties veranderen met het hangslotje.
    Nogmaals: ik weet het ook niet zeker. Maar je kunt het proberen.

Bijdrager
    Vindplaats

Helaas kan ik mijn bevoegdheden niet wijzigen. Zij zijn nu alleen lezen. Het is een Usb stick van mijn Windows pc. Momenteel ben ik nie thuis, maar als ik thuis ben zal ik het eens op die Windows pc proberen. Tot zover bedankt.

Bijdrager
    sedikit

“Het is een Usb stick van mijn Windows pc” Ik vermoed dat daar de oorzaak ligt. Je USB-stick moet “geformateerd”(geschikt gemaakt) worden voor je (i)Mac. Hoe en wat kun je hier lezen:

Een USB stick formatteren voor Mac en Windows (archief)

Zorg wel dat je de bestanden die op de USB-stick staan ergens worden gestald, voordat je de boel gaat wissen. Kun je ze er later weer op zetten.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe is die usb stick geformatteerd?

Vindplaats op 08 februari 2014

Ik ben pas begonnen met de Mac en weet dus niet precies waar ik het een en ander moet zoeken.

Daarom heb ik in dit draadje je wat hulp gegeven: http://www.onemorething.nl/community/topic/werkgeheugen-opslaggeheugen/

Bijdrager
    Vindplaats

Hoi Goeiedag,

Dat is prima gelukt. Momenteel heb ik nog geen toegang tot mijn Windows pc, maar zodra dat mogelijk zal ik dat uitproberen en het je laten weten. Waarschijnlijk zal ik dat dan met al mijn Usb sticks moeten doen.

Bijdrager
    Vindplaats

Hoi Goeiedag,

Ook op mijn Windows pc is het gelukt. Ik denk dat ik nu maar eens al mijn USB sticks ga controleren en zo nodig opnieuw formatteren. Bedankt voor je advies. Ik ben er zeer mee geholpen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is die USB-stick niet toevallig geformatteerd met een NTFS-bestandssysteem? Dat kun je namelijk wel lezen op een Mac, maar je kunt er niet naar schrijven (en dus ook geen bestanden of mappen van wissen). Wil je zo’n stick op zowel Windows als Macs gebruiken, formatteer hem dan als FAT32 of ExFAT — liefst die laatste.

Dit advies geldt ook voor externe harde schijven, met daarbij: wil je die alleen gebruiken op Macs, dan kun je ze het beste formatteren als Mac OS Uitgebreid (Journaled).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.