15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Nelis

Verwijderen van de SSD schijfinformatie lukt niet

Hoi mensen, ik heb een nogal irritant probleem. Ik heb gisteren een MacBook Air gekocht en ik was er heel blij mee. Tot gisteravond, toen mijn MacBook op eens terug was gezet naar de fabrieksinstellingen. Ik zou dus OSX Sierra opnieuw moeten installeren. Dit lukte echter niet, vanwege het feit dat ik mijn SSD harde schijf niet kon leegmaken. De man van de Apple helpdesk kwam met de oplossing, dat ik alt + command + r moest inhouden om de internet instellingen te wijzigen. Nadat ik dit had gedaan bleek het dat ik nog steeds de harde schijf niet kon wissen. Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn Mac opeens naar frabieksinstellingen is gezet en ik nu Mac OSX Sierra niet kan installeren? Ik ben radeloos. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Groetjes Niels

Bijdrager
    SunKeeper

Direct ermee terug. Dit hoort niet op een nieuwe Mac. Ik denk dat de SSD defect is.

Bijdrager
    penseel

Is het een nieuwe of een gebruikte, dit proberen; https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

Bijdrager
    Nelis

@penseel het is een gloednieuwe mac

Bijdrager
    Nelis

@sunkeeper kan dat in een dag zomaar gebeuren? Het is namelijk zo dat ik een foutmelding krijg als ik op wis druk. Gelukkig heb ik hem wel verzekerd en garantie dus kan ik hem zo terug doen.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, iets kan eenmaal defect zijn. Mogelijk fabricagefout, dan heb je net dat ene exemplaar wat niet helemaal lekker is.

Gelukkig heb je daar garantie voor.:)

Bijdrager
    Nelis

@sunkeeper hahaha ja inderdaad, nu heb ik nog een vraag, want we hebben nog een probleem. Vorige week waren opeens al onze iphones in huis gereset ook naar de fabrieksinstellingen. Ik dacht na en toen speculeerde ik of deze twee dingen wellicht met elkaar te maken kunnen hebben. Is dit mogelijk of is het zo krom als een hoepel wat ik nu zeg?

Bijdrager
    SunKeeper

Hoezo gereset?

Zolang je niet via Instellingen alles wist, of op afstand via Find My iPhone, gebeurt dat niet. Dus ik heb daar verder geen antwoord op.

Bijdrager
    Gadget

het klinkt alsof iemand met toegang tot jouw iCloud account(s) je apparaten op afstand heeft gereset via “find my iPhone” ??

Bijdrager
    1973

Ik denk dat Gadget gelijk heeft. Ik zou eerst de wachtwoorden allemaal veranderen van je accounts. Heb je in het verleden een Apple apparaat verkocht en die mogelijk niet goed leeggemaakt?

Bijdrager
    Nelis

@1973 nee, ik heb nog nooit een apple apparaat verkocht. Ik ben daar dus mee bezig geweest (het veranderen van wachtwoorden) alleen toen gebeurde het nog. Ook heb ik die authenticatiecode ingesteld, maar dat hielp ook niet echt, want de volgende dag was het weer raak. De man van de Apple helpdesk zei het ook al dat er iemand op mijn iCloud accounts kan zitten, maar ik weet niet hoe ik ze nog beter kan beveiligen dan ik nu al doe ?

Bijdrager
    1973

Spooky!

Bijdrager
    SunKeeper

Er is op iCloud een knop ”log uit bij alle browsers”.
    Als je die aanklikt en direct daarna je Apple ID wachtwoord wijzigt, sluit je daarmee alle externe activiteit op jouw Apple ID buiten en kan er dus niemand anders dan jijzelf meer op.

Meestal worden dan daarna ook nog de beveiligingsvragen opnieuw gesteld. Alleen het juiste wachtwoord is dan dus niet genoeg.

Bijdrager
    Nelis

@sunkeeper dan ga ik dat is proberen haha. Ik krijg trouwens een gloednieuwe macbook air door de garantie!

Bijdrager
    SunKeeper

(y)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.