6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ferryp

Verwijderen URL bij printen/PDF

Hallo, ik ben recent overgestapt va WIndows naar Mac en ben inmiddels een zeer tevreden ‘overstapper’. Ik zit met een vraag/probleem, wellicht weet 1 van jullie hoe ik dit kan oplossen.

Ik maak gebruik van een online rekenapplicatie waarmee ik offertes maak. Deze offertes druk ik vanuit Safari af als PDF file. Helaas wordt de URL van de internetsite in dit geval standaard weergegeven in de PDF. In Windows kon je dit uitschakelen door in IE bij Pagina Setup ‘ header en footer’ de tekst te verwijderen.

Kan dit ook in Safari of in een andere browser?

Alvast bedankt

Bijdrager
    computer space

Het kan uit. Kijk eens bij afdrukken in het pull-down menu onder de opties van Safari zelf? Ik kan het hier niet checken, maar uit kan het wel.
    Bij Firefox ziet ie er zo uit, maar bij Safari zit ook zoiets (kan geen plaatje ervan vinden):

Het derde pull-downtje bevat zaken als Layout, maar ook meestal een instellingblad van de applicatie zelf. Onderaan zie je de meegedrukte opties in header en footer.

Moderator
    unSOUND

Bij Safari kan dat ook inderdaad.

Bijdrager
    Ferryp

Bedankt vor jullie snelle reacties. Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik kan de opties niet vinden in safari. Onder welk menu (optie) kan ik dit vinden?

Moderator
    unSOUND

Bij het print-venster.

Klik op “Aantal en Pagina’s”, en kies daar voor “Safari”. Daar kun je het dan uit zetten.

Bijdrager
    Ferryp

Super, opgelost!

Bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.