14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    britte

Verwijderen uit prullenbak lukt niet.

Ik probeer iets uit de prullenbak te verwijderen maar dat lukt niet. Er verschijnt de mededeling: “De bewerking kan niet worden voltooid omdat het onderdeel Icon beveiligd is”.
    Ik gebruik MACOSX 2.3.
    Wie is de redder in nood voor een beginnend Mac-gebruiker?

Bijdrager
    Ruben

Kijk eens bij dit topic, ik had precies dezelfde vraag en heb daar een prima oplossing gekregen. Volgende keer misschien zelf eerst even kijken?:-)

In mijn geval was “Shift-Option Empty Trash” de oplossing, misschien voor jou een van de andere.

Bijdrager
    Syndic

Optie 1. Even uit en weer inloggen, daarna prullenbak legen, werkt dat niet dan…
    Optie 2. Opstarten in OS 9, prullenbak legen (werkt altijd) :D
    Optie 3. Wil je nou niet opstarten in OS 9 en de prullenbak gewoon legen onder OSX dan kan dat via de terminal (hoe weet ik niet) :roll:
    Zeld gebruik ik het programmatje Trash it Werkt feilloos :P

Bijdrager
    Ruben

Trash It was in mijn geval een van de meedere programma’s die het niet voor elkaar kreeg, dus zo goed is dat niet.:-P

Bijdrager
    Syndic

Hmmm… nu moet ik zeggen dat ik niet zo vaak “niet uit de prullenbak te krijgen bestandjes” heb. Maar als het probleem zich voordoet, doet Trash it altijd z’n werk :) Maar ja, de ene Mac is de andere niet hè :wink:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Gewoon ff op je macje inloggen via ftp, kun je zo de trash legen:)

Bijdrager
    KeKo

via de root zou het ook moeten kunnen…

Bijdrager
    jonnie

open trash. druk op “appeltje” “i” terwijl je op hetgeen staat wat weg moet. en haal het vinkje weg bij “beveiligd”

Bijdrager
    jonnie

leeg prullemand

Bijdrager
    Meltdown

Alt indrukken en vasthouden dan prullemand legen

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Oh ja, met BatChmod kun je ook de prullenbak forcen te legen.

Daarnaast kun je van bestanden die niet naar de prullenbak willen de permissies wijzigen. Heel handig:)

Bijdrager
    hage

Als je de melding krijgt dat iets beveiligd is dan kun je dit door appeltje i als je de beheerder bent daar ook mee uitzetten ( eigenaar en bevoegdheden) (beveiligd ja of nee), klik je dit uit dan kun je het wel verwijderen….het kan soms zijn dat er in de map meerdere files staan die beveiligd zijn, deze moet je allemaal uitzetten…..

probeer maar eens….

Bijdrager
    osx

En als al het bovenstaande ook niet werkt , kun nog altijd met de terminal
    je prullenmand leeg maken.
    Open de terminal en tik in :

sudo rm -rf ( met achter de f een spatie) vul je password in (admin)
    open nu de prullenmand appletje-a en sleep alle bestanden in je terminal
    venster en geeft een enter.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Werkt dat nog in osx: alt-leeg prullenmand???

Ik heb namelijk het idee van niet…
    want ik krijg nog steeds de melding dat er soms inderdaad bestande beveiligd zijn, en dan inderdaad appeltje-i en het vinkje weg halen…
    Maar in os 9 kreeg je geen melding meer als je alt indrukte ???

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.