5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    aramir

Verwijderen previous systeem bestanden kan dat??

Na de laatste veiligheids update gedraaid te hebben (2008 – 08 ) voor tiger), wilde mn mac niet meer opstarten : grijs scherm met “wieltje” bleef maar draaien..(na een uur maar eens herstart maar na ettelijke pogingen en alle trucjes geprobeerd te hebben , besloten om maar een archiveer en installeer te doen. Dat ging goed en alles werkt weer naar behoren.
    Zoals aangegeven bij deze instal is er een “previous system” map aangemaakt (van 9 GB) .Kan ik deze nu alles goed werkt gewoon verwijderen?? (die 9 Gb kan ik goed gebruiken…).
    Gaarne advies!

Moderator
    unSOUND

Ik zou een dergelijke map altijd minimaal 2 weken laten staan. Als je bestanden mist kom je daar immers niet altijd in het eerste uur al achter… Werk er eerst een tijdje mee, en kijk of ook daadwerkelijk alles goed werkt en er niks ontbreekt.

Bijdrager
    Oppie

Maar in die map zullen over het algemeen geen bestanden van ‘persoonlijke’ aard staan; meestal is het spul zoals plug in’s of programmabestanden die makkelijk zijn te downloaden en/of her-installeren. (Spreek uit eigen ervaring.)

Van de andere kant: hij doet geen kwaad, dus een paar weken laten staan is ook geen punt.

Bijdrager
    aramir

Hartelijk dank…ik werk de kerstvakantie nog even zo door..En alvast ieder een fijn 2009 (al hoort dat hier niet thuis…)

Moderator
    unSOUND
    ”Oppie”

Maar in die map zullen over het algemeen geen bestanden van ‘persoonlijke’ aard staan; meestal is het spul zoals plug in’s of programmabestanden die makkelijk zijn te downloaden en/of her-installeren.

Klopt, ik zat met name te denken aan registratie-bestanden, vooral Adobe heeft de neiging om gek te doen als dergelijke bestanden weg zijn… Vandaar mijn advies om het eerst even aan te kijken…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.