6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    mcjack

Verwijderen oude game data op icloud

Hoe kan ik oude game data van Game Center verwijderen zodat ik nieuwe game data weer kan opslaan.
    Nu kan ik de nieuwe data niet in Game Center opslaan want hij vraagt om de oude game data te restoren maar dat wil ik niet.

Ik heb 2 verschillende apple id’s dus dat is het ook niet.
    Heb ook alle data eerst verwijderd algemeen/ipad-opslag/game maar de data wordt dus niet verwijderd.

Bij het opnieuw downloaden van de game staat er wel het icloud wolkje dus misschien is dat het probleem.
    Maar ik denk dat Game Center het probleem is hij blijft de voortgang bewaren ook als de game wordt verwijderd.
    Maar dit betekent ook dat mijn nieuwe game niet wordt opgeslagen.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Shmoo

Zou ik ook wel willen weten. Volgens mij is dat nog steeds niet mogelijk.

Ik heb jaren geleden al eens naar hetzelfde gezocht + en gevraagd aan Apple Support maar toen was het niet mogelijk. Daarom ben ik ook altijd zo laaiend wanneer je tijdens een serieuze update/upgrade van iOS GameCenter weer handmatig uit moet zetten. Apple activeert het namelijk altijd standaard, als je niet oplet zou je een spelletje gaan spelen en dan zit je data (nog meer data) in GameCenter dat je vervolgens er nooit meer uit krijgt.

Bijdrager
    Shmoo

Er is wel een verschil tussen GameCenter en iCloud support.

GameCenter slaat alleen je achievements op. Dus je score, hoe goed je bent. Prestaties, deze worden gesynced (mits geactiveerd) naar je andere devices zodat je op elke device dezelfde highscores hebt. De bedoeling is dat je met vrienden kunt zien wie het beste is in een spelletje.

In iCloud kunnen Save Games worden opgeslagen. Dus zou je het spel verwijderen en laat je de iCloud data staan dan kun je twee jaar later (mits compatible) het spel weer downloaden en verder spelen in het level waar je gebleven was.

Bijdrager
    mcjack

in settings van de game staat “use game center to save your game” dus zal het game center wel zijn.
    Maar het blijft raar als je alles verwijderd en de game opnieuw installeert, je de nieuwe game niet kunt opslaan omdat
    game center wilt dat je de oude verwijderde game (restore game) wilt inladen.

Bijdrager
    mcjack

en hoe kan het dat ik op de ipad ben ingelogd met apple id A en dat hij in de game vraagt of ik “restore existing game? wil doen van apple id B.
    Waarom maak je dan een ander id aan!!

Bijdrager
    Shmoo

Dat is natuurlijk sterk afhankelijk van wat voor soort spelletje je speelt en hoe dit is opgebouwd.

Er bestaat bijv. een boerderijspelletje genaamd Hay Day ? of zoiets. Dat is een spelletje dat geen multiple Save Games ondersteuning bevat. Dus als je het spelletje opstart begin je met spelen. Er is geen mogelijkheid om een spelletje op te slaan als Shmoo1.save en dan over een tijdje een nieuwe Save Game maken met Shmoo2.save.

Heb je Game Center geactiveerd en begin je te spelen met dit spelletje dan wordt al je vooruitgang opslagen in Gem Center. Verwijder je de app en wil je opnieuw beginnen (met Game Center geactiveerd) dan zal het spelletje automatisch je vorige data ophalen uit Game Center en ga je op dat punt verder.

.

Zet je Game Center UIT dan kun je het spel wel gewoon verwijderen > opnieuw downloaden en dan kun je helemaal opnieuw beginnen vanaf nul.

Ik neem aan dat je zelf ook Google hebt gebruikt, er zijn vast meer mensen met dit probleem en nergens antwoorden te vinden. Ik heb twee a drie jaar geleden precies hetzelfde gehad. Ik was dat Hay Day spelletje begonnen en gewoon een beetje aan en het tikken en rondkijken, niet echt mijn best gedaan en uiteindelijk toen ik een idee had hoe het spel werkte en wat de bedoeling was wilde ik serieus beginnen. Hay Day eraf gegooid > weer geïnstalleerd > en toen bleek dat ik verder moest gaan waar ik gebleven was. Alleen vanwege Game Center.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.