7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Kristallix

Verwijderen oude backup lukt niet

Via time machine maak ik backups op mijn externe Lacie Networkspace 2 schijf. Ik heb daarbij op een gegeven moment mijn backups gekopieerd van ‘myshare’ naar ‘openshare’. Daarbij zijn echter backups blijven staan op ‘myshare’ die ik niet meerkan verwijderen. Ik heb de oude backups wel kunnen hernoemen, maar verwijderen is onmogelijk. Aangezien deze wel een groot deel van de externe HD innemen, zou het fijn zijn deze wel te kunnen verwijderen. Wie kan mij vertellen hoe dat kan?

Geblokkeerd
    Bento

Heb je wel de juiste rechten om de bestanden te kunnen verwijderen (kan je zien met appeltje + i)?

Bijdrager
    Kristallix

Als ik de bestanden probeer te verwijderen, dan krijg ik de volgende melding:De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan (foutcode -8072).

Een appeltje met een i zie ik nergens staan. Het enige dat er bij het bestand staat is een rood bord met een horizontale witte streep erin (verboden in te rijden).

Geblokkeerd
    Bento

Rechtermuisknop: Toon Info

Geblokkeerd
    Bento

En herstel de permissies eens van de schijf via schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    Kristallix

Bij ‘toon info’ zie ik dat ik geen toegang heb. Als ik dat verander in ‘lezen en schrijven’ gebeurt er niets.

Als ik bij schijfhulpprogramma kijk dan verwacht ik daar mijn externe HD aan te treffen, maar die staat niet in de lijst. Dat betekent dat ik dus ook geen permissies kan herstellen. Hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    Kristallix

Inmiddels is het gelukt. Deze post is dus gesloten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.