6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Olafnl

Verwijderen 'gekochte' apps uit App Store in OS 10.8.2

Ik ben een zeer tevreden Apple en dus ook iMAC gebruiker. Er is echter een ding dat me mateloos irriteert. Dat is de App Store. En met name het niet kunnen proberen van software dat je daarna weer zou willen kunnen weggooien. Toen die App Store voor het eerst verscheen, dacht ik, kom, ik doe een test en haal een willekeurig gratis programma op. Stom!! had ik nooit moeten doen. Ik kom er namelijk met geen mogelijkheid meer van af!!! Evernote, waarschijnlijk een schitterend programma, maar ik wil het dus niet meer! Ik weet dat je, net als op de iPad, in Lauchpad de app kunt weggooien. Ook kun je in de Applications library de applicatie deleten. Maar, denk maar niet dat je er dan vanaf bent. De App Store begint te zeuren dat Evernote klaar staat voor download. Tevens wordt ik iedere keer als de developer van Evernote het heeft behaagd het programma te verfraaien aan herinnerd de update op te halen. Het is erger dan een huwelijk, daar kom je, welliswaar met veel moeite, nog vanaf. Weet iemand hoe ik definitief van Evernote kan scheiden? Of moet ik, zolang ik Mac gebruiker blijf, ermee leren leven?

Bijdrager
    KarelWillem

Verwijderde apps blijven inderdaad in je lijst ‘Aankopen’ staan.
    Zodat je ze later eventueel weer eenvoudig kunt herinstalleren.

En ik heb net als jij ook geen idee hoe je ze daar uit krijgt.:-D

Je kunt je aankoop wel ‘verbergen’.
    Klik met control op Installeren in de lijst aankopen.

Wellicht dat je dan ook van die update-meldingen af bent.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat ik wel weet is dat, als je een programma wilt houden maar er geen updates van wilt hebben* je een map uit de programmabundel kunt verwijderen, waardoor de App Store niet meer weet dat hij voor dat programma voor updates moet kijken. Om precies te zijn: klik met rechts op het icoon van het programma en kies “Toon pakketinhoud”, ga dan naar de map Contents en gooi daaruit de map _MASReceipt in de prullenmand. Dit gaat niet werken voor programma’s die je compleet verwijderd hebt, zou ik denken, maar wellicht dat iemand toch iets kan met deze tip:)

* Ik had dit met Skitch, waarvan ik 1.x goed vind maar 2.x waardeloos.

Bijdrager
    Olafnl

Bedankt voor de tips. Jakko, ik heb de map weggegooid. Verder laat ik, omdat Apple dat dicteert, de applicatie dan verder maar staan. En, een wijze les geleerd, blijf weg van de OS X App Store !! Dat is echt een schoolvoorbeeld van slechte engeneering.

Inactief
    Anoniem

Ik download ook wel eens een app die ik uiteindelijk niet meer gebruik. Die staat dan gewoon in de Applicatie folder, en ik maak me er niet druk over. Als er dan eens een update voor is, dan gaat die gewoon mee met de apps die ik dan nog wel gebruik.

Ik snap het probleem niet zo.:-|

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb geen problemen met de app store, afgezien van het ontbreken van de mogelijkheid om géén updates te krijgen — behalve dan via een eenvoudige hack waar de meeste mensen niet achter zullen komen (ik moest het ook opzoeken).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.