9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

Verwijderen downloads

Wanneer ik iets download en het installeer kan ik vervolgens na installatie het gedownloade programma in de prullenbak gooien, wanneer ik MSN messenger download en deze installeer en vervolgens ook weggooi dan werkt MSN daarna niet meer. Hierdoor moet ik messenger.dmg altijd in de map downloads laten staan…Is dit echt noodzakelijk of kan het ook anders?

Bijdrager
    MacBeer

Messenger.dmg is een ingepakt bestand. Een soort virtuele schijf.

Als je deze opent dan zie je dat in de finder een wit schijficoon erbij komt. Daarin staat meestal een installer. Bij kleinere programma’s staat meestal gewoon het programma er al.
    Dit programma (in dit geval het icoontje van MSN Messenger) moet je slepen naar je programma-map (of ergens anders, dat kan ook.) Vervolgens kun je dat witte schijfje ‘uitwerpen’ en het bestand ‘Messenger.dmg’ verwijderen.
    In je map programma’s staat gewoon 1 programmaatje genaamd ‘msn messenger’. Die moet het doen zonder daarvoor andere bestanden aan te spreken.

Bijdrager
    Pietervanos

Dat heb ik geprobeerd, nu heb ik de witte MSN Messenger schijf op mijn bureaublad staan, de twee MSN poppetjes onder in de dock en het messenger.dmg bestand in de prullenbak…alleen deze kan ik er niet uit verwijderen omdat er dan wordt aangegeven dat deze in gebruik is:?

Bijdrager
    Freek.

Even Messenger quitten. Prullenbak legen. Daarna Messenger uit de programmamap in je Dock sleuren. Starten, klaar.

Bijdrager
    marloez

je moet het icoon niet rechtstreeks naar je dock slepen, maar naar de programma map, en van daaruit naar je dock. Anders maak je rechtstreeks vanuit de virtuele schijf een alias aan voor je dock en kan je dus de schijf niet meer verwijderen.

Bijdrager
    lemoentje

Dit was voor mij, als vastgeroeste Windows gebruiker, ook even een lastig principe. DMG wordt een image van gemaakt, deze is als ‘witte’ schijf zichtbaar op je buroblad en in je ‘finder’. De inhoud van deze map verplaatsen naar je programma map is voldoende om het te installeren. Daarna inderdaad even naar je dock verslepen. Je kunt dan eerst de schijf uitwerpen en vervolgens het dmg bestand naar de prullenbak slepen.

(ik zocht de hele tijd de “uninstall” functie van een programma of het systeem, maar het is gelukkig toch nog allemaal goedgekomen ;))

Bijdrager
    ROCKSTAR
    ”marloez”

je moet het icoon niet rechtstreeks naar je dock slepen, maar naar de programma map, en van daaruit naar je dock. Anders maak je rechtstreeks vanuit de virtuele schijf een alias aan voor je dock en kan je dus de schijf niet meer verwijderen.

fijn

kan die witte schijf bij mij ook weer weg :lol: (sinds de laatste ‘update’ van messenger)

Bijdrager
    DarkRaverNL

Uhg uhg, lastig he allemaal:)

Bijdrager
    Pietervanos

Hum…ik heb hem volledig verwijderd, opnieuw gedownload en geprobeerd wat hierboven vermeld staat, maar nu krijg ik geen MSN messenger schrijf die ik kan uitwerpen maar direct een witte schijf op mijn bureaublad. En messenger.dmg kan ik nog steeds niet verwijderen…
    Kan het er misschien aan liggen dat ik MSN al heb doordat ik Office 2004 heb, hier zit namelijk standaard 5.0 bij of heeft dat er niets mee te maken? Maar wanneer ik deze versie gebruik en een eigen afbeelding wil invoegen onthoud hij deze niet, hij veranderd steeds terug naar dat zandkoekje en wanneer ik na een maand eens kijk bij al die standaard afbeeldingen zie ik ineens 1000 zandkoekjes voor iedere keer dat ik me aanmeld…Weet iemand misschien hoe dit kan…dan is mijn probleem met het niet kunnen verwijderen van het messenger.dmg bestand snel opgelost.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.