7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    197

Verwijderen bestanden in iMovie levert weinig extra ruimte

Hallo,

Ik ben in iMovie 9.0.9, de bestanden van mijn Macintosh HD schijf over aan het zetten naar de externe harddisk die ik heb aangesloten. Ik kopieer eerst van Macintosh HD schijf naar de externe schijf en als dat gelukt is verwijder ik ze. Ze komen dan in de prullenbak terecht. Als ik daar kijk zie ik een aantal bestanden die samen wel 5 Gb zijn. Maar als ik de prullenbak leeg maak is de winst, de extra ruimte op de Macintosh HD schijf, maar 1 gieg of minder….. Wat doe ik nu verkeerd?

Ergens blijven dus bestanden staan, maar waar??

ik hoor graag als iemand de oplossing weet!
    Groet,

Stefan

Bijdrager
    Beech

Je kunt de zaak verplaatsen in iMovie door cmd + rechter muisknop. Verplaats je projecten op deze manier dan krijg je een keuze: met of zonder de bronbestanden.

Bijdrager
    197

Dank je Beech, wat jij noemt ken ik. Ik verplaats nu uit de gebeurtenissen bibliotheek (selecteren en verplaatsen, zonder command knop) en als de verplaatsing (eigenlijk dus kopieren) gelukt is, verwijder ik de bestanden van de oorspronkelijke schijf. Dan zou dat toch wat op moeten leveren kwa ruimte besparing toch? En dat gebeurt niet!

Groet,

Stefan

Bijdrager
    Obi

Met het programma DiskinventoryX kun je identificeren waar en welke bestanden
    ruimte innemen op je HD. Mogelijk dat je hiermee kunt bepalen welke bestanden
    de meeste schijfruimte innemen.

http://www.derlien.com/

hth

Bijdrager
    Fester

Na de update naar iMovie 10.0.3 kon ik opeens een bestand van dik 40 Gb verwijderen van een video die ik verleden jaar had gemaakt.
    Van deze video was alleen de gebeuretnisnaam blijven staan, geen scene’s ( dacht ik ).
    Maar ondertussen was mijn MacBook toch aan het vollopen met video.
    Ik heb een slimme map die alle bestanden groter als 5 Gb aangeeft, daar stond deze oude video ook niet in???

Bijdrager
    Obi

En heb je diskinventoryX geprobeerd?
    Dan had je deze vraag niet gesteld..

Bijdrager
    197

Heb diskinventoryX geĂ¯nstalleerd, maar ben er nog niet achter wat er precies gebeurt als ik het volgende dus doe:

Ik verwijder voor 10 gieg bestanden uit de gebeurtenissen bibliotheek in iMovie 9 van de mac hd die ik verplaats naar de externe HD. De Mac HD laat een ruimte “winst” van 1 gieg zien, de externe hd heeft er voor 10 gieg bij! Dan doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd op de een of andere manier! Maar wat?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.