10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSjon

Verwijderen bestanden in gebruik

Die heerlijke zoekfunctie werkt weer eens niet want ik weet zeker dat ik niet de eerste ben met het volgende probleem.

Ik ben mijn NAS aan het opruimen en wil dus een heel aantal bestanden verwijderen die ik niet meer gebruikt. Nu krijg ik alleen telkens de melding dat de bestanden in gebruik zijn:

[IMG]http://i172.photobucket.com/albums/w35/sjon_1/Schermafbeelding2011-03-19om110324.png[/IMG]

Is er een manier om deze bestanden alsnog te verwijderen?

Bijdrager
    Oulad

Prullenmand veilig verwijderen?

Finder > Leeg prullemand veilig?

Bijdrager
    macjk

Klik op het appeltje en dan log gebruiker uit. Log opnieuw in en je kan de prullenbak legen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

“Veilig verwijderen” is niet hetzelfde als “geforceerd verwijderen” — MacSjon wil dat laatste, zo te lezen.

Het verschil is dat met “veilig verwijderen” bedoeld wordt: verwijderen op zo’n manier dat de bestanden moeilijk of niet terug te halen zijn door iemand die jou wil bespioneren. Geforceerd verwijderen houdt in dat het bestand verwijderd wordt, ook al is het nog in gebruik of beveiligd tegen verwijderen.

Bijdrager
    Oppie

En toch is dat geforceerd verwijderen precies wat er tevens gebeurd bij het veilig verwijderen, sinds enige tijd in het Mac OS.

Bijdrager
    1984
    MacSjon op 19 maart 2011

Probeer het het eens met deze toetscombinatie : ???? oftewel shift.alt.cmd. backspace

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Oppie op 19 maart 2011

En toch is dat geforceerd verwijderen precies wat er tevens gebeurd bij het veilig verwijderen, sinds enige tijd in het Mac OS.

Maar wel met als bijkomstig effect dat het verwijderen veel langer duurt omdat het bestand ook nog eens overschreven wordt — waardoor je het ook niet meer terug kunt halen als je er later achterkomt dat je het toch wilde houden.

Bijdrager
    MacSjon
    Jakko op 19 maart 2011

”Veilig verwijderen” is niet hetzelfde als “geforceerd verwijderen” — MacSjon wil dat laatste, zo te lezen.

Gelijk heb je. Het bestand moet verwijderd terwijl finder zegt dat het in gebruik is. De bestanden staan dus niet in de prullenbak ofzo.

1984 op 19 maart 2011
    MacSjon op 19 maart 2011

Probeer het het eens met deze toetscombinatie : ???? oftewel shift.alt.cmd. backspace

Vooralsnog werkt dit niet. Misschien heeft dat te maken dat de bestanden niet lokaal staan maar op een NAS.

Bijdrager
    Sjoerd13

thanx eindelijk een paar lastige bestanden kwijtgeraakt:smile:

Bijdrager
    MacSjon

Het is bij uiteindelijk gelukt om de bestanden te verwijderen via de webfile manager van de NAS zelf. Niet de meest ideale manier, maar het werkt

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.