9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    getstraused

verwijderde items in outlook leegt niet meer

De map verwijderde items geeft aan dat er 33 inzitten. Dat is dus niet waar. Ik heb inmiddels van geprobeerd maar krijg de map gewoon weg niet leeg. Zit er misschien ergens een bug of zo? Hoor het graag…

Bijdrager
    macmaus

Kan het zijn dat er mapjes in zitten? Dus niet alleen losse bestanden/mails, maar verwijderde mappen. Dat kan ook problemen met verwijderen veroorzaken. Dan verwijder je de bestanden, maar niet de mappen.
    Of de map openklikken met het driehoekje erachter, en dan handmatig (evt met Control-toets ingedrukt) de bestanden stuk voor stuk verwijderen.
    Als dat allemaal niet lukt, zou je als laatste optie de database opnieuw kunnen opbouwen met de Microsoft Database Utility.

Bijdrager
    getstraused

Geen idee want ik zie alleen achter ‘verwijderde items’ dat er kennelijk nog 33 items inzitten maar kan de map niet openen. Misschien is jouw laatste optie wel de beste, alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen… tips?

alvast dank!

Bijdrager
    macmaus

Afhankelijk van welke Outlook versie je hebt (ik gok Office 2011): naar de programmamap – Map Microsoft Office 2011 – En dan met de Alt (of Option) toets ingedrukt dubbelklikken op het programma Outlook.
    De lange weg: in diezelfde map Microsoft Office 2011staat een mapje “Office”. Daarin zit ook (effe scrollen) de Microsoft Database Utility.

In beide gevallen vervolgens je Main Identity selecteren, en rechtsonder op “Opnieuw opbouwen” klikken. vervolgens de stappen 1 t/m 5 laten doorlopen, hij geft vanzelf aan wanneer hij klaar is. LET OP: zorg dat je voldoende vrije schijfruimte hebt voor een kopie van de Database. De grootte daarvan vind je in Documenten – Microsoft User Data – Office 2011 Identities (of andere versie) – Main Identity. Selecteer die map en klik op Cmnd – I Toon info. Dan zie je hoeveel MB of GB je database groot is. Je hebt dus minimaal die vrije ruimte nodig, anders mislukt de rebuild.

Succes!

Bijdrager
    getstraused

Done…. geen effect!!! En toen -;) ?????

Bijdrager
    getstraused

” Om de commandoregeltool ‘java’ te gebruiken, moet u een JDK installeren ”

Dit krijg ik ook steeds te zien. Maar als ik daar actie op neem gebeurt er niets/verandert er niets… m.a.w.: het blijft terugkomen. Heeft dat er wat mee te doen?

Bijdrager
    macmaus

Hmmm, mijn trukendoos is hiermee wel een beetje leeg…
    Maar die JDK melding is iets geheel anders, zie onderstaande topic op dit forum:

java

Bijdrager
    getstraused

jammer hoor… maar hartstikke bedankt voor het meedenken. ik ga in ieder geval aan de slag met de JDK-melding want daar krijg ik rode vlekken van.

Bijdrager
    getstraused

JDK actie uitgevoerd (probleem opgelost) en opeens, out of nowhere is ook die vermelding van 33 mailtjes verdwenen. Dus al met al: eind goed, al goed. En dus nogmaals dank voor het meedenken!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.