15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Criens

Verwijderde gebruiker laat “deleted user”-map achter

Als je een gebruiker verwijdert van de Users, dan blijft er een map achter die niet verwijdert kan worden omdat de “Root” eigenaar is…
    Alles geprobeerd maar je kan deze niet verwijderen…
    Heeft iemand een oplossing?
    Vast bedankt,
    Eric

Bijdrager
    tijs

Via classic kan je het zonder probleem verwijderen.

Bijdrager
    Zodiack
    ”tijs”

Via classic kan je het zonder probleem verwijderen.

Werkt prima, maar wat is nou een oplossing als je geen ‘classic’ meer hebt/gebruikt?
    Er moet binnen OSX toch ook een manier zijn.:o

Bijdrager
    Syndic
    ”Criens”

Als je een gebruiker verwijdert van de Users, dan blijft er een map achter die niet verwijdert kan worden omdat de “Root” eigenaar is…

Jezelf ook al alle rechten gegeven misschien?

Bijdrager
    Zodiack
    ”Syndic”
    ”Criens”

Jezelf ook al alle rechten gegeven misschien?

Heb je als hoofdgebruiker(=beheerder, toch) dan niet alle rechten?

Bijdrager
    Syndic

Sommige mappen (waarvan die deleted users map) zijn onderdeel van de root. Ook als je als hoofdgebruiker bent ingelogd zijn de rechten aan root verleend. Selecteer die map, toets command I en verander je rechten. Vergeet niet daarna op pas toe op alle ingesloten mappen te klikken

Bijdrager
    Zodiack
    ”Syndic”

Sommige mappen (waarvan die deleted users map) zijn onderdeel van de root. Ook als je als hoofdgebruiker bent ingelogd zijn de rechten aan root verleend. Selecteer die map, toets command I en verander je rechten. Vergeet niet daarna op pas toe op alle ingesloten mappen te klikken

Toppie, deze tip zal ik maar eens opslaan in mijn mappie ‘tips & truuks’.
    Altijd handig, kan niet alles onthouden op mijn eigen harde schijf (=kop):D :D :D :D

Bijdrager
    sabine

is ook al een keer eerder gemeld op het forum…heb namelijk zelf de oplossing gegeven…even zoeken en gij zult zeker vinden 8)

Bijdrager
    markj

Je ken ook in Terminal “sudo rm naamfolder” intypen…

Bijdrager
    Syndic

Even ter info voor de terminal leken: sudo rm staat voor super user do remove :D

Bijdrager
    Zodiack
    ”Syndic”

Even ter info voor de terminal leken: sudo rm staat voor super user do remove :D

DAMN, weer wat geleerd en dat in 1 topic
    THX:lol:

Bijdrager
    rbroen
    ”markj”

Je ken ook in Terminal “sudo rm naamfolder” intypen…

Moet het niet “sudo rm -R naamfolder” zijn, waarbij -R zorgt voor eventuele rommel dat er nog in staat?

Bijdrager
    michelvdb

Het fijne aan die ‘Deleted User’ map is dat zolang die map blijft bestaan de Administrator/Beheerder de gewiste account steeds kan heractiveren. Die Gereanimeerde Gebruiker vindt dan al zijn spulletjes terug in zijn vertrouwde Thuismap.

Bijdrager
    markj

nog beter “sudo rm -rf naamfolder”
    dan vraagt-ie ook niet steeds of het goed is…
    Voor je het doet kun je in terminal altijd even “man sudo” en “man rm”, man voor Manual, dan krijg je één of meerdere pagina’s uitleg over het bewuste commando.
    Bedenk me dat je ook wel een paar andere unix commandos moet weten zoals:
    cd: change directory
    ls: list directory
    pwd: print working directory (om te weten waar je bent)

Maar dan zijn we eigenlijk weer bij het oude DOS beland – en daar hadden we juist een Mek voor gekocht…

Bijdrager
    rbroen
    ”markj”

Maar dan zijn we eigenlijk weer bij het oude DOS beland – en daar hadden we juist een Mek voor gekocht…

Er was niks mis met DOS (behalve knullig netwerk en geheugen oplossingen), je kreeg precies waar je om vroeg… helaas zijn afbeeldingen en video wat lastig. Mijn reden voor switchen was de puinhoop bij Windhoos onder de motorkap. Nu MacOSX freeBSD onder de motorkap heeft, heb ik het beste van twee werelden, een super GUI en een krachtige commandline!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.