5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iRoyco

verwijderde foto's uit filmrol ook weg uit iCloud, klopt dat? zijn ze weg?

Hallo,

Voorheen hield ik mijn filmrol mooi schoon door vrijwel alles te verwijderen, ik had immers toch een back up op mijn telefoon in iCloud en tevens op mijn computer…

Nu heb ik van de week veel foto’s verwijdert uit de filmrol en deze zijn nu ook weg uit iCloud op de telefoon, volgens mij ook op de iMac onder het kopje iCloud.
    Voorheen was dit toch juist het idee als back up, mis ik iets? Kan iemand uitleggen hoe het nu eigenlijk werkt?

bedankt en groet roy

Bijdrager
    MauritsBD

Als je Photo Library aan hebt staan kan je inderdaad fluiten naar je foto’s.. tenzij je bij albums naar recent verwijderd gaat en ze daar nog in staan.

Bijdrager
    Beech

iCloud voor foto’s is geen backup, maar bedoeld om foto’s te delen. Als je foto’s maakt met je iPhone kun je die ook op je Mac bekijken in iCloud. Eil je ze bewaren, dan moet je ze op je Mac wel in een album of map zetten. Anders zijn ze weg als je ze op je iPhone verwijdert. Je krijgt daar een melding van. Gelukkig staan ze dan een maand lang nog in het Album “Onlangs verwijderd” op je iPhone.
    Hier staat het keurig uitgelegd. iPhoto op je Mac zal binnenkort ook geupdated worden.

Bijdrager
    iRoyco

maakt de imac dan zelf niet een maandelijkse gebeurtenis aan automatisch met alle icloud foto’s? dat deed ie voorheen wel iig…vraag me af of daar dan alle foto’s wel gewoon back staan. Ik heb tig mapjes in iphoto staan per maand van icloud foto’s, dat werd toch ook geadverteerd als “nooit meer een foto over hoeven zetten naar je mac en altijd je back up gereed”, is dat nu niet meer?
    vroeger had ik eigenlijk altijd 1000 foto’s in mijn icloud staan, los staande van hoeveel ik verwijderde uit mijn filmrol, nu zijn dat er nog maar een paar honderd omdat er dus net zo veel verdwijnt als uit mijn filmrol…

Bijdrager
    Beech

Hieronder wat teksten, die hopelijk meer duidelijkheid geven. Sinds iOS 8 is er veel veranderd!

Re: Can I save photos to iCloud then delete them from my Camera Roll iPhone 4 to clear space?
    Yes, it is possible. There are two ways that are pretty simple. The first would be to use iCloud Photo Sharing, which will allow you to create up to 100 shared photo albums (that are private by default) that will be accessible from any devices you’re signed into iCloud with (including a Windows PC). The photos/videos in these shared albums do NOT count toward your 5 GB iCloud storage limit. After uploading photos/videos to a shared photo stream, you can delete the originals from your device to save space. The photos can still be accessed via the shared album, and you can re-download original quality photos to the device from that album.

The other way would be to use iCloud Photo Library (beta), which will automatically keep all of your photos synced between iOS devices and will make the photos available from any computer at iCloud.com. However, this method DOES use your 5 GB iCloud storage limit.
    Both are good options; it’s up to you!
    Bron.

Informatie van Apple.

Meer informate over verwijderen van foto’s.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.