7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

Verwijderde foto/film in Foto's

Ben mijn iMac aan het opkuisen en heb heel wat slechte foto’s/films op de normale manier verwijderd. Ik dacht zo terug plaats te winnen op mijn harde schijf, … maar dat was blijkbaar niet het geval.

Ik ben daarom in de database gaan kijken en stel vast dat verwijderde foto’s daar blijven in staan. Of is dit een tijdelijke toestand waarbij de verwijderde foto’s pas na een bepaalde periode verwijderd worden, zodat ze nog eventueel kunnen teruggehaald worden?

Moderator
    Night

Dat ligt eraan waar je je foto’s beheert: lokaal of in iCloud.
    Heb je in Foto’s ook al eens de prullenbak geleegd?

Bijdrager
    MDW

Ik beheer ze lokaal en ja ik heb de prullenbak geledigd.

Als ik normaal een foto verwijder zie ik ze niet in de prullenbak terecht komen. Ze blijft effectief op de plaats staan bij de originele foto’s.

Bijdrager
    Fester

De foto’s komen in de map verwijderde foto’s te staan. Die moet je dan handmatig legen anders worden ze pas na 30 dagen verwijderd.

Bijdrager
    BelegenBelg

Dit al geprobeerd?

iPhoto 6 en hoger: de iPhoto-bibliotheek opnieuw opbouwen
    Leer hier hoe u de iPhoto-bibliotheek opnieuw opbouwt in iPhoto 6 en hoger.

https://support.apple.com/nl-be/HT201769

Bijdrager
    McMeller

Zou het kunnen dat je de foto of video alleen uit een album verwijdert, en niet uit de bibliotheek?

Anders gesteld: vanuit welke weergave verwijder je de items?

Bijdrager
    MDW

Vanuit de normale gebruikersweergave: Bibliotheek/Foto’s met Momenten uit de selectie “Foto’s/Momenten/Sets/Jaren” (die je kan maken bovenaan in het venster)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.