8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    declercq_laurent

Verwijderde bestanden herstellen (DRINGEND)

Hallo,

Ik heb vandaag een word-document gemaakt op een PC van een vriend. Daarna heb ik het via USB meegenomen en op het desktop van mijn iMac geplaatst. Door verstrooid te zijn heb ik dit bestand echter verwijderd en heb ik de prullenbak leeg gemaakt. Die andere persoon heeft dit bestand ook verwijderd. Ik heb dit bestand dringend nodig. Weet iemand hoe ik dit terughaal ?

Alvast bedankt !

Bijdrager
    Toinef

dat kan met data rescue http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php.
    Deze is wel een beetje duur… maar er slingeren vast wel ergens serials rond op het web

Bijdrager
    appletick

Gebruik een data/file recovery progje. Bijvoorbeeld Datarescue http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1133
    Volgens mij heb je geen gratis alternatieven.

Bijdrager
    declercq_laurent

Thx! ik zal deze methode eens proberen. Mijn vriend stamt inderdaad uit de prehistorie met zijn windhoos computer. Maar hij is op goeie weg. Heeft een iMac 24″ besteld. Nog een switcher meer!

Bijdrager
    appletick

je vriend kan wellicht ook een poging doen met een soortgelijk programma voor de pc.
    Daar is misschien wel iets gratis voor te vinden en het vergroot bovendien je kans op terugkrijgen van je bestand met 50 procent.

Bijdrager
    Neptunus

waarom met 50 en niet met 100%?

Bijdrager
    nookie

Werkt de optie: stekker uit het stopcontact trekken niet meer. Dat werkte vroeger wel dacht ik. Heb je je mac inmiddels geherstart? Zo niet, trek de stekker er uit. Grote kans dat je bestand weer in de prullenmand staat.

MAAR…………………………ik weet niet of het kwaad kan voor de mac’s tegenwoordig. Dus als iemand deze optie kan bevestigen als ”veilig” en zelf geprobeerd te hebben, dan zou ik het overwegen om te doen.

Bijdrager
    Nielsvr
    ”nookie”

Werkt de optie: stekker uit het stopcontact trekken niet meer. Dat werkte vroeger wel dacht ik. Heb je je mac inmiddels geherstart? Zo niet, trek de stekker er uit. Grote kans dat je bestand weer in de prullenmand staat.

MAAR…………………………ik weet niet of het kwaad kan voor de mac’s tegenwoordig. Dus als iemand deze optie kan bevestigen als ”veilig” en zelf geprobeerd te hebben, dan zou ik het overwegen om te doen.

Deze zondag stroom uitval gehad… en verhip toen de stroom terug was, was ook mijn prullenbak weer vol… Maar erg netjes is het niet (en weet niet of het altijd werkt). Daarnaast: schrijf niets meer op je usb stick. Mogelijk worden dan de bits van je “verloren” bestand definitief overschreven, en dan red je het echt niet meer met software…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.