12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou zeggen: probeer het:) Verzet de systeemklok, stuur een mailtje aan jezelf, en kijk wat de datum is …

Bijdrager
    computer space

Die beland keurig 2 weken geleden tussen de berichten :evil:

Bijdrager
    macses

maar misschien is dat dan ook omdat je systeem 2 weken terug staat…

Bijdrager
    computer space

De testmail naar hotmail komt niet aan :?

Bijdrager
    Granny Smith

zo werkt het niet… je kan niet ‘cheaten’ tenzij de andere persoon compleet idioot is

bv: gmail berekent zelf de tijd wanneer het ontvangen is

Bijdrager
    AllStar

Ik denk dat je je beter kunt verontschuldigen voor het te laat reageren;)

Bijdrager
    Brainiac

Verantwoordelijkheid opnemen noemen ze zoeits.. .:P

Bijdrager
    computer space

Bij sommige mensen kun je beter geen excuus aanbieden en dom spelen;-)

Geblokkeerd
    Breuf
    ”Brainiac”

Verantwoordelijkheid opnemen noemen ze zoeits.. .:P

Opnemen? Op video?

Breuf

Bijdrager
    dyn
    ”Granny

zo werkt het niet… je kan niet ‘cheaten’ tenzij de andere persoon compleet idioot is

bv: gmail berekent zelf de tijd wanneer het ontvangen is

Jawel. Het is een methode die spammers veelal gebruiken. Met name op iets als usenet zie je het erg vaak. Ze zetten de datum dan ver vooruit naar 2070 o.i.d. want daarmee staan ze dan bovenaan of onderaan (afhankelijk van hoe je sorteert). Als je echter naar de headers van het bericht krijgt dan zie je de route die het mailtje heeft afgelegd waarbij er wel de huidige datum/tijd wordt gebruikt. Je zult dus van alle machines die het mailtje onderweg tegenkomt de datum/tijd moeten veranderen. Wie dus continu in de headers kijkt zal het opvallen. Als de mailclient dit al voor je doet dan val je dus ook door de mand. Kennelijk is gmail van de laatste categorie.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Granny

Hangt ervanaf — als de ander, zoals door sommigen ook gezegd, in de volledige headers kijkt, wordt hij/zij waarschijnlijk achterdochtig. Ik vermoed echter dat het gros van de computergebruikers niet eens weet dat er een headersblok aan elk e-mailtje zit …

Het excuus dat je zou kunnen gebruiken tegen mensen die wel naar de hele headers kijken is dat het blijkbaar tussen jouw computer en de eerste mailserver verkeerd is gegaan, maar ze moeten denk ik wel redelijk goedgelovig zijn om daarin te trappen;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.