13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    Aaargh
    ”Martiniman”

Op mijn splashpagina probeer ik de statistiekmodule in PHP aan te roepen. Volgens mij wordt de code hiervoor echter genegeerd. Hoe roep ik PHP aan binnen een HTML document?

Ik neem aan dat je een server hebt die PHP ondersteund ?
    Je webserver moet zo ingesteld staan dat de pagina door de PHP interpreter wordt uitgevoerd, gebruikelijk is dat alle bestanden die de extentie .php hebben door de PHP interpreter gaan. Als je pagina dus gewoon index.html heeft dan word ie inderdaad niet uitgevoerd, maak er eens index.php van.

Bijdrager
    computer space

Maar kun je dan in een html-bestand een extern PHP bestand includen?

Bijdrager
    Gamebytes

neen,

Apache kijkt in je dir, en ziet index.html / index.htm dus parsed hem naar jou als html.

Dus maak van de index.html, index.php

Voorbeeld

[code:1:2ac02d02b2]
    <?

require (’ditiseenpagina.html’);

?>

Hier je html <html>

[/code:1:2ac02d02b2]

Hierbij word de php code uitgevoert wat tussen de <? en ?> staat. en de html er gewoon eruit gepoept.

Bijdrager
    fistkikker
    ”Martiniman”

Maar kun je dan in een html-bestand een extern PHP bestand includen?

je kan gewoon html in een php bestand opnemen. Dus als je een html bestand hebt met een regeltje php in het midden geef je ‘m extensie .php ipv .html en klaar. Probeer maar.

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    Gamebytes

Wat is nu precies de bedoeling?….

Je wilt html file die php parsed?
    Waarom?

Uit dat linkje haal ik gewoon dat er een apache config veranderd moet worden, dus niet interressant

Bijdrager
    fistkikker

Een html bestand wordt standaard niet geparsed. Dus dat gaat niet werken. Of je moet je hostingprovider zo gek krijgen voor jouw zijn apache installatie aan te passen…..

Maar waarom een index.html en index.php in een document root? Wat is het nut? kan dat niet anders?

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    Gamebytes

Ik snap hem.

Wat je dus zou kunnen doen is een iFrame maken in die index.html en in dat frame je php te pagina te laden.

Dat is denk ik de enige manier

Ja of je moet je apache conf veranderen maar dat is niet wat serverbeheerders zouden doen.

Bijdrager
    fistkikker

hear hear. iFrame!

Wat je ook kan doen is in je index.php een splash screen opnemen, dat na x seconden vervangen wordt door de rest van de index.php. maar de iframe lijkt me makkelijker.

Bijdrager
    computer space

Met dit in de .htaccess werkt het:
    [code:1:ba59de0387]AddType application/x-httpd-php .php .php3 ..html .html[/code:1:ba59de0387]

Bijdrager
    Gamebytes

Ja maar dan word de php parser dus steeds aangeroepen als je ook maar 1 html file aanroept, ik vind dat niet zon nette oplossing ;).

Maargoed als het werkt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.