6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    Deskman

InDesign onthoud in het bestand veel te veel info. Ook alle oude plaatjes blijven er in hangen.
    Doe een keer ‘bewaar als’ en zie het verschil. Voor echte opslag wordt ook wel eens ID Exchange als format aangeraden… Daarmee wordt het pas echt een compact bestandje.

Overigens lijkt me ID nauwelijks een lekker programma voor wat je er mee doet…

Bijdrager
    iMe

Notulen bijhouden in InDesign is zoiets als….een bazooka voor de muggenjacht..

Bijdrager
    computer space

Tips zijn welkom voor alternatieve software. InDesign heb ik officieel, Office ga ik niet kopen, en Openoffice vind ik te traag. Indesign heeft trouwens veel minder auto-format nukken dan Word. Werkt zeker zo snel. Ik heb wel superslik gelayoute notulen. Moet een beetje goed voor de dag komen als architect.

Bijdrager
    PietjePuk

Pages 06 werkt wel lekker (snel), en kan je ook behoorlijk in lay-out’en, mss dat het iets voor je is.

Bijdrager
    iMe

Voor mijn notulen gebruik ik gewoon TextEdit. Supersnel, makkelijk en .txt files kan echt iedereen lezen zelf in RTF formaat. Lekker klein om te mailen en makkelijk te vinden met spotlight. Vindt Notulen en allerhande notities zo wie zo snelle opstart wel erg cruciaal.

Via Quicksilver (launcher) is een nieuw Tekstdocument nooit verder dan een keystroke weg dus helemaal top voor wat ik nodig heb. Kun je eventueel altijd nog je notulen later in InDesign opmaken als je daar behoefte aan hebt. Mailen zou ik dan wel als PDF doen, is toch wat lichter. Zelfde geldt voor Pages ’06

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.