8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    rulus

hier (excel XP op windows):
    Extra > Autocorrectie opties > Auto-opmaak tijdens typen > netwerkpaden vervangen door hyperlinks afzetten

degene verwijderen die er al staan kan wel met VBA, maar ik weet niet of dat er in een Mac versie ook in zit…

Bijdrager
    Yaris

Surprisingly, Excel doesn’t provide a direct way to remove all hyperlinks on a worksheet. In fact, the only way to accomplish this is one cell at a time: Activate the cell that contains the hyperlink, right-click, and then select Hyperlink, Remove Hyperlink. Unfortunately, this command is available only when you have selected a single cell.

Bijdrager
    OEPS

Enigzins halve oplossing, maar doet het bij mij altijd goed is alles op een worksheet kopieren en dan het geheel “paste special” als alleen waarde op een andere sheet plaatsen.

Bijdrager
    Yaris

En wat dan met je formules ?

Bijdrager
    computer space

Ik ging de tip van Rulus zoeken in de help (engelse versie namelijk) en toen vond ik dit:

Alles selecteren en dan Menu Format->Autoformat->none->OK

Werkt prima. Alleen het automatisch genereren nog uit. Die genoemde XP optie zit niet in Excel Mac 2001

edit: werkt toch niet :cry: :cry:
    enige dat gebeurd: het is niet meer blauw en er zit geen streep meer onder. Maar er op klikken gaat nog steeds niet zonder mail te starten. En die van Yaris had ik ook gevonden, maar ook ondekt dat het maar op een cel werkt.

Bijdrager
    rulus

enig idee of er VBA bij zit? want dan is het eenvoudig…

Bijdrager
    Obi

misschien dat dit helpt.

mijn snelle quick en dirty hack.
    insert een nieuwe lege kolom naast de kolom met e-mails.
    Selecterr de kolom met emails en paste-special (values) naar de lege kolom.
    Kopieer vervolgens de informatie uitde nieuwe kolom weer in de orginele kolom.
    Selecteer en verwijder de extra kolom.

Excel is een stuk ellende, zeker rmet grote bestanden, (40Mb), het werkt inconsekwent, en je hebt vaak ‘work arounds’ nodig om het werk voor elkaar te krijgen.

obi

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.