10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    jay03

waarom open je niet gewoon het hard coded(of hoe het heet) php bestand, en voeg dan daar je aanpassingen toe met een include.

Bijdrager
    computer space

Op het moment dat de standaard head-routine in php de head wegschrijft, is nog niet bekend wat eventueel op basis van de zichtbare artikelen ook nog moet worden toegevoegd. Ik kan dus pas bij het genereren van het body-deel bepalen wat er nog in de head moet.

Bijdrager
    addyboy

Tsja, lastig probleem maar wel op te lossen. Vergt wel even wat php kennis. Je zult output buffering moeten gaan gebruiken met behulp van ob_start() en ob_flush(), zie hier:

http://www.php.net/outcontrol

Zodra je weet wat er moet worden toegevoegd tussen de <head>, haal je de reeds bestaande head uit de buffer en voeg je de nieuwe regels toe. Voor echt lastig php vragen kan je volgends mij beter hier kijken:

http://forums.devshed.com

succes!

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    addyboy

vervang deze regel:

echo($output);

met

$output=str_replace(“<!–insertcsshere–>”, $css, $output);
    echo ($output);

en pass $css als extra arguemnt mee met call()

(het is trouwens niet mijn php kennis maar die van een vriend van me :P)

Bijdrager
    tennapel

Een hele domme blonde opmerking, maar waarom include je de gegenereerde css niet via een externe stylesheet?

[code:1:945e2ae896]
    <link rel="stylesheet" href="standard.css">
    [/code:1:945e2ae896]

en dan in standard.css:
    [code:1:945e2ae896]
    @import ‘basis.css’;
    @import ‘mijncss.php’;
    [/code:1:945e2ae896]

Waarbij ‘mijncss.php’ PHP pagina is waar de intelligentie in zit die je nu hebt zitten in het bouwen van de body van je pagina.

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    tennapel

Ik ken de specifiteiten van Mambo niet, maar als je bepaald logica op een pagina hebt, waarbij je op basis van de opgehaalde data bepaalde styles aanmaakt, dan kan je die logica toch ook reproduceren in een andere PHP pagina?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.