11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    kontheur

Je moet denk ik je verloop aanpassen… Ik probeer me even voor te stellen wat je wil bereiken;

Je hebt een foto van een bloem en je wil een soort scherpte diepte creëren?
    Zo ja, dupliceer je laag en pas hierop je blur toe. Masker vervolgens deze laag af d.m.v. de gradient tool.

Plaats anders even een screenshotje…;)

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    kontheur

Daar is geen speciale blur voor. Ik denk dat je een eigen verloop moet aanmaken met bepaalde grijswaardes op deze balk. Ik heb zoiets nog nooit gedaan/geprobeerd. Misschien iemand anders?!

Bijdrager
    Freek.

Gewoon effekes met het gereedschapje Vervagen (die druppel links in je gereedschapspallet) er langs lopen in de vrijstaande laag tot je het gewenste effect hebt.

Bijdrager
    kontheur
    ”Freek.”

Gewoon effekes met het gereedschapje Vervagen (die druppel links in je gereedschapspallet) er langs lopen in de vrijstaande laag tot je het gewenste effect hebt.

Dit is misschien nog wel het gemakkelijkst. Maar ik heb het vermoeden dat onze Martiniman er een hele boel op deze manier wil gaan bewerken en zo dus wat tijd wil besparen, is het niet?! :?

Bijdrager
    computer space

Inderdaad, meerdere bloempjes. Nou ik doe de verloopmasker-gausiaans wel, ziet straks hws toch niemand het verschil door.

Bijdrager
    tiny

Ff uit mijn hoofd want ik heb PS hier niet bij de hand…

Volgens mij kan je, als je eerst een selectie maakt op basis van een z/w verloop, de boel wel goed krijgen. Je kan eerst een verloop in een kanaal maken en dan met Appel-klik selecteren. Als je dan 5 pix in geeft, zal in dat gedeelte waar het verloop wit is, hij idd deze blur geven en op het gedeelte waar het zwart is, zal de blur minder werken. Nogmaals: dit is uit mijn hoofd maar volgens mij zou dit moeten lukken.

Er zit ook een perspective blur in PS maar dat is er volgens in PS CS2 bij gekomen. Daar kan je een blur doen op basis van grijswaarden in een kanaal. Daar werkt zo’n gradient zeker in.

Afgezien daarvan zijn er ook blur plugins. Volgens mij had Alien Skin ook een soort überblur fiilters in een van haar paketten.

Ook zou je een action kunnen schrijven dat iedere keer een stuk van de selectie weg haalt alvorens het weer te blurren. Dus: de hele steel geselecteerd > blur 1 pix, 25% van boven van de selectie af (alleen de onderste 75% zijn nu nog geselecteerd), feather, en dan weer een blur van 1 pix. Zo verder. Dit is alleen het makkelijkst te maken als de beelden dezelfde afmetingen hebben.

edit: Ff doorbomend op jouw situatie waarin je veel beelden moet doen…
    – (als de eerste methode naar believen werkt) je kan het kanaal steeds naar een volgens document slepen;
    – of (beter) een action maken die het kanaal met het verloop maakt.

Bijdrager
    kontheur

Offtopic, @Freek.: Heb je je pruik alweer van zolder gehaald? Het is weer bijna zover!;)

Bijdrager
    Freek.

[offtopic]Jups! En geloof het of niet maar bijna alle vrije tijd gaat er alweer wekenlang inzitten.[/offtopic]

Bijdrager
    kontheur
    ”Freek.”

[offtopic]Jups! En geloof het of niet maar bijna alle vrije tijd gaat er alweer wekenlang inzitten.[/offtopic]

Ben je een nieuwe pruik aan het breien?! Of een carnavalswagen aan het bouwen :evil:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.