18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    sedikit

Photoexpress: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23172

En misschien zit hier iets tussen:

Bijdrager
    madmax

PhotoExpress

Is de Batch functie in Photoshop geen optie?

Bijdrager
    DiscoveryV8

Automator al geprobeerd?

Bijdrager
    computer space
    ”DiscoveryV8″

Automator al geprobeerd?

Die robothond zit nog niet in 10.3

Is dit afkomstig van een site? Dan kun je er vast op doorklikken naar downloadsites. Linkje?

Bijdrager
    Ludo

Je moet gewoon deze hebben; freephotoconverter (van raggers idd)

Bijdrager
    sedikit
    ”Martiniman”
    ”DiscoveryV8″

Automator al geprobeerd?

Die robothond zit nog niet in 10.3

Is dit afkomstig van een site? Dan kun je er vast op doorklikken naar downloadsites. Linkje?

Nee, dit is gewoon een screenshot van de crop-programma’s die ik heb. Het beste vind ik easycrop. Alleen weet ik niet of je datgene er mee kunt doen, wat jij wilt. Verder w.b. de eigenschappen van deze programma’s zou je zelf even moeten kijken bij Versiontracker. Als je andere gegevens nodig hebt om één of meerdere programma’s te kunnen installeren, dan schrijf je maar even een PB.

Bijdrager
    joffrie

Het is probleem bij veel van die foto verklein programma’s, dat je grootte van bestand amper verkleint. Wat zeker het geval is bij Automator. :sealed:
    Oftewel dat de kwaliteit van de afbeeldingen echt bagger wordt.

Er is veel te weinig goede software om een fotoalbum voor een website te maken.
    De album functie in Photoshop geeft goede foto’s weer, maar de pagina trekken op niks.
    En van andere kunnen de pagina er wel mee door. Maar worden de foto’s echt slecht verkleind, slechte kwaliteit en de bytes gaan amper naar beneden.
    Iets wat dan toch zeer belangrijk is voor het web.

Ik had er ooit een zeer goei gevonden voor Windows, Web Album Generator. Je kon daar gewoon wat aan die CSS prullen en dan kon je die helemaal naar je hand zetten, schitterend eigelijk.
    Die nieuwe versie trok dan weer ik niks.
    Maar ik ga ook niet telkens naar die Windhoos bak om een paar foto’s bij op een site te zetten.

Voor Mac zijn er ook een aantal van die fotoalbum programma’s.
    Maar eerlijk gezegd, ik heb er nog geen enkele goei tegen gekomen.
    Bij deze als er iemand nog andere goeie software voor kent?:D

Bijdrager
    JeeVee

Wat ik zelf een keer heb gedaan is een handeling in Photohop maken die in een aantal stappen de foto aanpast en opslaat als wat voor bestand dan ook.

Hierbij moest ik grote hoeveelheden foto’s omzetten naar CMYK op 300dpi

Ging zeer snel!

Groet Jan

Bijdrager
    sedikit
    ”joffrie”

Het is probleem bij veel van die foto verklein programma’s, dat je grootte van bestand amper verkleint. Wat zeker het geval is bij Automator. :sealed:
    Oftewel dat de kwaliteit van de afbeeldingen echt bagger wordt.

Er is veel te weinig goede software om een fotoalbum voor een website te maken.
    De album functie in Photoshop geeft goede foto’s weer, maar de pagina trekken op niks.
    En van andere kunnen de pagina er wel mee door. Maar worden de foto’s echt slecht verkleind, slechte kwaliteit en de bytes gaan amper naar beneden.
    Iets wat dan toch zeer belangrijk is voor het web.

Ik had er ooit een zeer goei gevonden voor Windows, Web Album Generator. Je kon daar gewoon wat aan die CSS prullen en dan kon je die helemaal naar je hand zetten, schitterend eigelijk.
    Die nieuwe versie trok dan weer ik niks.
    Maar ik ga ook niet telkens naar die Windhoos bak om een paar foto’s bij op een site te zetten.

Voor Mac zijn er ook een aantal van die fotoalbum programma’s.
    Maar eerlijk gezegd, ik heb er nog geen enkele goei tegen gekomen.
    Bij deze als er iemand nog andere goeie software voor kent?:D

Net als boven: behelpen met screenshot, en zelf b.v. versiontracker, kijken of er bij deze presentatie-programma’s iets voor je bij zit( ik ben vandaag lui!):

Bijdrager
    joffrie

Daar was zo al mee bezig, met enkele van die programma te googlen en als ik er iets mee zou kunnen doen te downloaden.:|

Bijdrager
    Ludo

Kun je iweb dan niet gebruiken?
    Prima fotopagina functies, publiceer in map en je kunt het zo op het web zetten.

Bijdrager
    joffrie

Maar heeft iWeb vele verschillende variaties? Dan is kans misschien groter dat er iets naar je zin tussen zit? Maar ja het is Apple, dus het zal in ieder geval wel iets of wat goed zijn.

En kan je die ook nog een beetje naar je hand zetten? Wat dat vind ik ook wel niet onbelangrijk, personaliseren.

Maar om in iWeb rechtstreeks de publiceer functie te kunnen gebruiken moet je een .mac account hebben zeker. Ik had eens gehoord dat je om pagina’s naar andere locaties te publiceren, via een omweg of zo moest doen.
    Eerst exporteren naar html en dan publiceren met een ftp-programma. Dat vind ik ook best wel omslachtig.

Maar anderzijds als je die pagina dan binnen een site wil zetten die je in Dreamweaver hebt gezet, blijft het nauurlijk net hetzelfde.
    Ik kan er eens over denken om iLife 06 aan te schaffen.:?

Bijdrager
    Ludo

Je hoeft dus geen iweb account te hebben, dacht ik eerst ook. Maar je kunt gewoon in een map publiceren en deze uploaden naar je eigen provider.

Bijdrager
    John MacinRow

ThumbsUp is ook een handige tool voor Batch verkleinen (tot max 800 x 800 ppi).
    http://www.macupdate.com/info.php/id/11898
    Verkleinen kan ook via Applescript (en via de Terminal).
    http://www.macosxhints.com/article.php?story=2004092804461334

Een groot probleem met deze utilities is dat ze metadata uit foto’s verwijderen: weg EXIF en IPCT data.
    Ik wil kunnen kiezen wat mee wordt genomen. Iemand een idee welk tooltje dat kan, of in elk geval de metadata met rust laat?

Ander punt is dat je bij simpele utilities meestal geen invloed op de resolutie hebt: alles gaat naar 72 ppi, voor web en mail handig maar voor andere toepassingen niet. Wat Martiniman wil: verkleinen naar formaat a x b bij resolutie X lukt vaak niet. Het probleem met de kwaliteit van de jpeg-compressie ben ik ook al bij diverse utilities tegengekomen, net zoals onverwachte grotere bestanden.
    Moet de perfecte Batch verkleiner nog uitgevonden worden?

Martiniman
    Als het met GraphicConverter makkelijk kan, dan mag dat ook, maar ik weet niet waar het zit.

GraphicConverter > File > Convert & Modify In deze dialoogbox bovenin Convert kiezen.
    Klik onderin op • Edit Batches en kies in de gigalijst Max Size, vul hierin wat je wilt en dan op Okee.
    Terug in de Convert & Modify dialoogbox Bronmap en Destinationmap etc. kiezen. Klik bovenin op Go
    GC batcht op de achtergrond en is tig keer sneller als Photoshop.

Bijdrager
    was frans

photoshop is dus geen optie begrijp ik? Daar kun je namelijk heel makkelijk handelingen mee opnemen en vervoilgens afspelenvoor een hele of meerdere mappen. Echt een fantastiche functie om batches me uit te voeren.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

zelf een action opnemen of anders Dr. Browns Image Processor gebruiken, zit standaard bij CS2 (in de Bridge: Tools > Photoshop > Image Processor) , voor de Engelstalige Photoshop CS kan je hem hier downloaden.
    De tutorial vind je hier en meer info vind je hier (even naar beneden scrollen tot de blauwe balk met de tekst Adobe Photoshop CS Scripts

mmm, ik lees nu dat je Freeware zoekt.
    Jij hebt Photoshop toch wel lijkt me ?

Bijdrager
    Katinka

Volgens mij wel, Martiniman heeft het toch meerdere malen over photoshop gehad in dit forum.
    En ook over dingen die hij in Illustrator heeft gedaan, wat dus CS doet vermoeden. En in Bridge kan ook het een en ander worden toegepast op een hele map. Hoewel ik niet weet of daar ook het kiezen van de jpg-compressie bijhoort.

Is Martiniman hierna gelijk op vakantie gegaan? Of is ie nog druk met het uitproberen van alle tips? :wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.