10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    Turbanus

Mijn gevoel zegt dat dat alleen maar lukt als je er een tekst van maar zoals ‘03076, maar dan kun je er niet mee rekenen natuurlijk…. Vreemde konstruktie eigenijk. Je kunt toch beter variabele waardes in een “vaste” cel zetten, zodat je vanuit elke gewenste cel daarnaar kunt verwijzen. In copy/past blijft dan toch steeds dezelfde cel aanwezig en niet de relatieve.

Bijdrager
    MJG

Probeer eens bij celeigenschappen Aangepast, type 00000 in te stellen. Succes!

Bijdrager
    computer space

Stomme is, het is al een tekstveld! En als ik er handmatig 03076 intyp blijft dit staan. Zoek en vervang maakt er blijkbaar in het zoek en vervanggebeuren al een nummer van en gaat het dan pas in de velden met inhoud ‘tekst’ plaatsen. Dat 00000 type gaat ook niet werken, soms hebben projectnummers een lettertoevoeging voor deelprojecten 03076A bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Leander

Zet bij “Zoek en vervang” een enkele quote voor de vervangende cijfers: ‘03076
    Dan blijft de eerste 0 wel staan.

Bijdrager
    computer space

Maar dan staat er wel een quote in ieder vakje. Krijg je die nog ooit ergens te zien? Misschien toch een geschikt lapmiddel. Ik herhaal nog maar eens dat los intypen zonder quote wel correct werkt. Blijft vreemd.

Bijdrager
    Leander

In mijn 2 Excel versies (MS Office X en MS Office 2004) is deze enkele quote niet te zien. Welke versie gebruik jij?

Bijdrager
    computer space

:oops: Office 98

De quote is niet te zien in de tabel, maar wel in het invoervak bovenin.

Bijdrager
    Leander

Dan lijkt me dat toch OK? Het zijn immers projectnummers; je hoeft er niet mee te rekenen…

Bijdrager
    Turbanus

Je zou er ook P00000 van kunnen maken dan. In Appleworks is het trouwens niet anders!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.