12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Verwijderd

Bijdrager
    Esquare

Dat laatste is een riskante oplossing: één foutje in die dvd en je kunt er helemaal niks meer vanaf halen.

Is het een al wat oudere dvd? Want het lijkt me niet helemaal in de haak als het lezen van zo’n ding langer duurt als het beschrijven ervan. Wat je beschrijft klinkt eerder als herhaalde leespogingen van een schijfje dat niet helemaal jofel is.

Bijdrager
    computer space

Leesproblemen daar lijkt het niet op. Steeds gaat de balk weer iets verder. Het voelt duidelijk als enorme inefficientie met het uitlezen van de bestandindex. Overigens was er al 2 uur nodig om het kopieren voor te bereiden. Is er een andere schijfindeling dan UDF die beter werkt met een mac?
    Een groot bestand vanaf dezelfde schijf (1Gb) gaat wel rap.

Bijdrager
    silvercircle
    ”Martiniman”

Leesproblemen daar lijkt het niet op. Steeds gaat de balk weer iets verder. Het voelt duidelijk als enorme inefficientie met het uitlezen van de bestandindex. Overigens was er al 2 uur nodig om het kopieren voor te bereiden. Is er een andere schijfindeling dan UDF die beter werkt met een mac?

Is het een oude DVD, ik bedoel lang geleden gebrand?
    Ik heb onlangs 2 oude CD’s moeten weggooien met backups op. Het waren oude CD’s.
    Kopiëren voorbereiden duurde ook hier enorm lang. Kopiëren zelf ging niet meer.
    Dus, Esquare kan wel eens gelijk hebben.

Bijdrager
    chatsmit

zowieso de schijf vet vrij maken, dat kan al wat leessnelheid opleveren. Misschien voor de volgende keer, met toast een image van de dvd maken. Daarna de image mounten en dan uitlezen. Wie weet dat dit sneller gaat?

Bijdrager
    computer space
    ”chatsmit”

Misschien voor de volgende keer, met toast een image van de dvd maken.

Met schijfhulpprogramma gedaan: zeer rustig qua geluid en in 30min stond de dvd als dmg op de HD. Apple heeft dus zeker wat te doen om kopieren van DVD’s sneller te maken in Leopard.

Bijdrager
    Esquare
    ”Martiniman”

Met schijfhulpprogramma gedaan: zeer rustig qua geluid en in 30min stond de dvd als dmg op de HD. Apple heeft dus zeker wat te doen om kopieren van DVD’s sneller te maken in Leopard.

Noem me eigenwijs, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Heb voor de grap even een oude dvd erbij gepakt. Helaas heb ik er geen met 10.000 files over 1,2 GB, dus moest ik het doen met 1300 over 2,6 GB. Kopiëren voorbereiden duurde korter dan een minuut en het eigenlijke kopiëren 20 minuten. En dat op een bescheiden Powerbook. MAAR: deze schijf is HFS+ geformatteerd.

Bijdrager
    computer space
    ”Esquare”

MAAR: deze schijf is HFS+ geformatteerd.

Dan is UDF ondersteuning dus ruk onder OSX met tering veel bestanden. Hoe maak je een HFS+ DVD? Dan backup ik in de toekomst wel naar HFS+

Bijdrager
    Esquare
    ”Martiniman”

Hoe maak je een HFS+ DVD? Dan backup ik in de toekomst wel naar HFS+

Lege dvd in de Mac. Bestanden ernaar toe slepen en fikken maar. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe ik een UDF dvd moet maken…

Bijdrager
    Oppie

Een Mac maakt standaard een ISO schijf:
    Wanneer u in de Finder een cd brandt, wordt een ‘hybride’ schijfstructuur gebruikt die door de meeste computers, inclusief Windows-computers, kan worden gelezen.
    De schijf bevat de volgende bestandssystemen: HFS+, ISO-9660 met Rock Ridge en Joliet met Rock Ridge.
    (MacHelp)

Over ISO/UDF: http://www.smart-projects.net/help.php?help=160
    en: http://homepage.ntlworld.com/allcam/cdformat.html

Bijdrager
    Esquare
    ”Oppie”

Een Mac maakt standaard een ISO schijf

Die schijf is al een paar jaar oud. Was toen (Jaguar?) HFS niet de standaard? In elk geval geen UDF, toch? (Ik zie eerlijk gezegd tussen al die formats de schijf niet meer.)

Bijdrager
    Oppie

Sorry, ik was te snel; zat nog met mijn ‘oude’ CD’s in mijn hoofd.

Sinds Tiger worden DVD’s via de Finder in een ‘Mac OS Extended/UDF dual file system’ geformatteerd.
    (bron)

Zie ook: Apple: DVD Technology: Overview

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.